A The Last of Usban a történeten és a karakterek közötti interakción volt a hangsúly, ehhez társult egy jó, de kiemelkedőnek nem nevezhető harcrendszer. A fejlesztők a második részben olyan fejlesztéseket eszközöltek az ellenfelek MI-jén, hogy izzasztó, mégis élvezetes kihívást nyújtsanak majd a velük való küzdelmek.
Arról már egy korábbi cikkünkben írtunk, hogy az ellenfeleinket emberi érzelmekkel ruházták fel a The Last of Us Part II-ben, ami többek között azt jelenti, hogy mindenkinek lesz neve, és ha valakit elteszünk láb alól, akkor a társai nevén szólongatva keresik majd vagy kiáltanak fel, ha meglátják a holttestét, ezzel nyomatékosítva a játékosban, hogy éppen mit tett. Anthony Newman, az egyik alkotó egy interjúban elmondta, hogy nem pusztán ennyiben nyilvánulnak meg az emberi vonások, ugyanis az MI-t egy új szintre próbálták emelni, ami egy komoly kihívást jelenthet a játékosoknak:
"Az MI figyelmi szintje úgy tevődik össze, hogy tudja a hozzávetőleges pozíciónkat, viszont a pontos helyzetünkről fogalma sincs. Mi ezt tétova figyelemnek szoktuk hívni. Mondok egy példát: ha egy ellenfelet teljesen lopakodva intézel el egy csendes fegyverrel - mondjuk egy íjjal vagy egy hangtompítós pisztollyal -, egy másik ellenséges karakter megtalálhatja a testét, és látni fogja, hogy melyik irányból érte a végzetes lövés. Ezután abba az irányba indul majd keresésünkre."
Ez egyrészt nyilván bonyodalmat is jelent, hiszen a lopakodós játékstílus sem jelenti, hogy biztonságban vagyunk, viszont egy újabb taktikai réteget is adhat a harcoknak, amivel túljárhatunk az emberi ellenfelek eszén. Newman szerint azért lesz ez sokkal érdekesebb az eddig látottaknál, mert bevethetjük a való életben szerzett tapasztalatainkat, hiszen az alapján tervezhetünk meg egy összecsapást, hogy hogyan viselkednének a valódi ellenfelek egy ilyen helyzetben. Persze akkor sem lesz könnyű dolgunk, ha sikerül is túljárnunk az ellenfél eszén, hiszen itt jön be a korábban említett érzelmi oldal, ami alapján a cselekedeteink igencsak megkérdőjelezhetőek, még ha a motivációnkat az igazságérzet vezérli is.
Február 21-én kiderül, hogy hogyan működnek ezek az emberi ellenfelek a The Last of Us Part II-ben. Szerintetek sikerül ilyen élethű harcokat programoznia a Naughty Dog csapatának?