2011 végre nem az az év lesz - szemben az utóbbi kettővel -, amikor karácsony előtt semmit se mernek szembeállítani a kiadók a Call of Duty aktuális részével. A dolgok jelen állása szerint a Mass Effect 3 és a The Elder Scrolls V: Skyrim is készen áll majd a megmérettetésre.
A TESV végre új motort kap, aminek mi nagyon örülünk, hiszen a Gamebryo (TESIII: Morrowind, TESIV: Oblivion, Fallout 3, Fallout: New Vegas) karakteranimációk és arcmimika terén durva lemaradásban volt riválisaihoz képest.
Egy olyan komplex RPG esetében, mint amilyennek a Skyrim is ígérkezik, a belbecs jelentősége sokszorosan felülmúlja a külsőségekét. Az eddig kiszivárgott információk szerint mind a harc, mind a karakterfejlődés megújul.
Példának okáért mostantól akár két fegyvert is foghatunk a kezünkben. A kard-tőr, tőr-tőr, buzogány-bot, fejsze-bot, stb. kombinációk mellett megmarad a hagyományos fegyver-pajzs felállás is. Természetesen mágusokra is érvényes az újítás: különböző varázslatokat rendelhetnek a jobb és a bal kézhez, de annak sincs akadálya, hogy mindkét kezükkel villámot szórjanak.
Búcsút inthetünk a fix karakterosztályoknak is, mindenki ugyanolyan képességű hőssel indul, s csupán rajta áll, hogy mit farag belőle. Itt kerül be a képbe a szintlépés megváltozott rendszere is.
Ha teszem azt, valaki mágiára gyúr, és varázsdobáló képességét 28-ról 29-re növeli annak kitartó használatával, akkor gyorsabban lép szintet a karaktere. Ha ugyanez a fickó 10-ről 11-re növeli pofonosztó képességét - hogy azért ütni is tudjon, ha nagyon muszáj - , az kisebb mértékben járul hozzá karaktere fejlődéséhez. Ebből az következik, hogy csupán egy-két szakterületet fejlesztve hamarabb lép szintet a karakter, ha viszont mindet fel akarjuk húzni, akkor a szintlépés folyamata lelassul és elhúzódik.
Látszik az is, hogy a Fallout jogai a Bethesdánál kötöttek ki néhány éve, ugyanis minden szintlépéskor egy-egy Perk közül választhatunk majd, valamint a velünk együtt szintet lépő és fejlődő ellenfeleknek is búcsút inthetünk.