Nem indult túl jól a The Elder Scrolls Online karrierje. 2014-ben nagyon úgy tűnt, hogy hasonlóan a többi önjelölt "WoW killerhez" ez is eltűnik a levitézlett MMORPG-k süllyesztőjében. Szerencsére a fejlesztők még időben észbe kaptak és egy évvel később teljesen ingyenessé tették az alapjátékot, onnantól kezdve nem kellett havidíjat fizetni. Ezt olyan jól fogadták a játékosok, hogy a mai napig havonta több millió kalandor rója Tamriel poros útjait és fedezi fel a titkokat.
Évente megmentjük a világot
2017 óta minden évben megjelenik egy combosabb kiegészítő, melyben egy teljesen új területen menthetjük meg Tamrielt a teljes pusztulástól. Abban az évben Morrowindet barangolhattuk be, aztán következtek az egzotikus Summerset szigetek, tavaly pedig a nagymacskák földjén, Elsweyren dacolhattunk a sárkányok haragjával. Az idei állomás Skyrim nyugati félteke, ahol vámpírok, vérfarkasok és gonosz boszorkányok borzolják a helyiek idegrendszerét.
Nagyjából 10-20 óra alatt lehet teljesíteni a központi sztori küldetéseit, de legalább ennyi tartalmat rejtenek még a másodlagos missziók is. A központi küldetésszál kicsit lassan indul be, de aztán idővel felgyorsulnak az események. Erős közepesre értékelem ezt a részt, a mellékküldetések viszont kimondottan ötletesek és szórakoztatóak. Mostanra szerencsére már ritkaságszámba megy az ölj meg kilenc kisfarkast, hat közepes ordasfarkast, majd a legnagyobb vérfarkast jellegű küldetésdizájn, ennél lényegesen összetettebbek a feladatok.
Új elemként jelennek meg a mágikus viharok, amelyek időnként lecsapnak a vadonban és szörnyeket teleportálnak az érintett területre. Ezeket a mágikus anomáliákat csak közös erővel lehet megfékezni, de a jutalom miatt megéri kockáztatni. A szokásos egyszemélyes delvek (egyedül is teljesíthető mini raidek) és nyilvános dungeonok mellett egy új 12 fős raid is helyet kapott a Greymoorban, egyedi páncélszettekkel és fegyverekkel.
Régészet az új hobbink
Sajnos sem új karakterosztályt, sem új fajt nem kaptunk a kiegészítővel. Emiatt csalódtam egy kicsit, a tavalyi Elsweyr fejezet nekromantái elkényeztettek. Ehelyett a vámpírok és vérfarkasok egy kis ráncfelvarráson estek át, igaz őket mindenki használhatja, aki megcsinálja a hozzájuk tartozó sztoriszálat. Nem maradtunk azonban teljesen újdonság nélkül, a TESO gazdagabb lett egy új játékmóddal, a régészettel. Utóbbi két minijátékot takar, amelyek elsőre szórakoztatóak, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a századik ásatást is ugyanolyan lelkesedéssel végzem majd.
Ami a grafikát illeti, odatették magukat a fejlesztők, kimondottan szépek Skyrim tájai, bár a pálmát egyértelműen a földalatti barlangrendszer viszi el. Blackreach láttán nekem rögtön Mélysötét (a Forgotten Realms sötételfjeinek otthona) jutott eszembe, a világító gombákkal, a foszforeszkáló kristályokkal és persze a milliónyi veszéllyel. A föld alatti terület hatalmas, közel akkora, mint a felszín és természetesen ez is tele van megoldandó rejtélyekkel.
Nem a Greymoor a legtartalmasabb bővítmény, amihez szerencsém volt, de kétségtelenül szórakoztató. Ráadásul egész évben kapunk hozzá tartalmat (ezek egy része fizetős lesz), így ki lehet húzni vele a következő nagy kiegészítőig. Attól nem kell félni, hogy nem találunk magunknak játékostársakat, 10-15 percen belül garantáltan összejön egy négyfős csapat a napi dungeon küldetésekre, ráadásul az esetek nagy részében komoly felszereléssel érkeznek a társak, akikkel 10 perc alatt bármelyik helyszín teljesíthető.
Aki még csak most akar csatlakozni a TESO közösséghez, az 70 euróért megveheti az összes kiegészítőt, így elképesztő mennyiségű tartalomhoz jut hozzá, akár több évre elegendő küldetéshez és felfedezésre váró területhez. Ráadásul még a havidíjat sem vonják a számlánkról, emiatt nem frusztrál, amikor nincs lehetőségünk bejelentkezni. A Greymoorra áldozni már csak a földalatti világ látványáért is megéri.