A The Afflicted esetében egészen komoly projekthez van szerencsénk, legalábbis ami a kondíciókat illeti, mivel az Autonomous Games által fejlesztett és bejelentett játékban az Unreal Engine 3 pöfög és DirectX 11 támogatással rendelkezik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az összes hangzatos fícsört meg tudjuk majd figyelni benne, tehát MSAA, image-based reflection, tessellation, screen space icclusion mapping, deferred shading, bokeh depth of field (elnézést kérek, hogy nem magyarul írtam le, de abból csak kötekedés lenne).
A The Afflicted egy külső nézetes akciójátéknak készül, melyben három csapat küzd az erőforrásokért (és egymás ellen) egy omladozó társadalomban. Az Autonomous Games szerint a középpontban a fejlesztés kezdete óta az irányítás áll, így annak ellenére, hogy első látásra hagyományos 3rd person shooter-nek tűnik, mégis lesznek benne egyedi megoldások. A játék lényege a kooperatív csapatépítés, melyet a különböző erőforrások begyűjtésével lehet elérni, így bővítve és formálva a csapatunkat. Az egyik létfontosságú elem a siker elérésének érdekében a különböző épületek és barikádok elhelyezése, úri szeszélyünknek megfelelően. A szabad mozgást engedélyező rendszer (bármit is jelentsen) kreatív előrehaladást és trükkös védekezést tesz lehetővé.
A fejlesztők célja, hogy olyan játékot hozzanak létre, mely egyrészt újdonságként hat, másrészt pedig megfelel a mai lövöldékkel szemben támasztott követelményeknek. Reméljük, hogy ez nem a csőben futást, és a leegyszerűsített irányítást, célzást jelenti. A DirectX 11 mellett marad a hagyományos DX9 támogatás is, így az idősebb hardverekkel rendelkező játékosoknak sem kell lemondaniuk a januárban megjelenő The Afflicted élvezetéről.