A Bethesda atyaúristene, Todd Howard több érvet is felhozott a Creation Engine mellett.
A rajongók többségét valószínűleg nem lepi meg a bejelentés, miszerint a soron következő The Elder Scrolls játék sem szakít a hagyományokkal, továbbra is a Creation Engine szolgáltatja majd a játék technikai hátterét. Mivel a Fallout 76 bétája egy technikai katasztrófa volt, amin még egy 30 GB-os javítás sem segített sokat, mindenképp alapos fejlesztésekre és ráncfelvarrásra lesz szükség a jövőben.
Todd Howard azonban maximálisan bízik a veterán játékmotorban, így fogalmazott a német Gamestarnak adott interjújában:
A Fallout 76 fejlesztése során rengetegen dolgon változtattunk. A játék egy új renderert használ, beleértve egy új megvilágítási rendszert és a tájkép megteremtése is máshogy történik, mint korábban. A Starfield számára még ennél is több változtatás történik a jövőben. A The Elder Scrolls VI horizontján pedig számos további technikai fejlesztést látunk. Szeretjük a szerkesztőnket. A Creation Engine-nel kifejezetten gyorsan tudunk világokat megteremteni, a modderek pedig már igen jól kiismerték a motort. Van néhány alapvető módszer, amikkel elkészítjük a játékainkat, ez pedig a jövőben sem fog változni, hiszen ez a leghatékonyabb és legjobban működő megoldás számunkra.
A Creation Engine-nel azonban olyan fundamentális problémák vannak jelenleg, mint hogy a játék sebessége a képkockaszámhoz kötött, a látószög megváltoztatására még mindig nincs lehetőség, a vizuális minőség, amire a motor képes, a legjobb esetben is idejétmúlt. A Fallout 76 egy tökéletes példa mindezen és még sok másik technikai aggályra, amiket a Bethesdának muszáj legalább részben orvosolnia az elkövetkezendő években megjelenő Starfield, vagy épp a The Elder Scrolls VI megjelenésére.
Szerintetek meddig ragaszkodhat még a Bethesda a korosodó Creation Engine-hez?