A videojáték-fejlesztés mostanság elég drága buli, pláne ha online szolgáltatásokról van szó. Nem ritka, hogy ilyenkor több csapat is részt vesz a projektekben, amelyek munkálatai hosszú évekig is elhúzódhatnak.
A Diablo IV esetében is ez volt a helyzet, így amikor a 9000+ nevet jegyző stáblista híre elkezdte bejárni az internetet, akkor senki sem kérdőjelezte meg a számokat. A valóság azonban ennél sokkal összetettebb, mert a 9000-es végeredményben a biztonsági őröktől az újszülöttekig mindenki benne van.
Amikor a MobyGames összegezte, hogy hány név is szerepel a hosszas listán, akkor csak annyit tett hozzá, hogy ez bizony egy új rekord. A 9166 felsorolt személyből 2464-en a játék zenei és hanganyagáért feleltek, 902-en valamilyen művészeti vagy grafikai anyagon dolgoztak, 397-en a minőségbiztosítási osztály tagjai voltak, és 394-en programoztak valamit a játékhoz. A csapattagok között van 475 ember, akik csak a "köszönjük" kategória alá kerültek, de helyet kapott még 67 fejlesztés alatt született kisbaba is a listán.
This number seems shocking (and has made some headlines) but it's also rather misleading — Diablo IV's credits include *every single person who works at Blizzard*. Which is awesome! But 9,000 people did not actually work on Diablo IV https://t.co/Zvg1DmS3e8
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 12, 2023
A számok döbbenetesek, s bár nem légből kapottak, az az állítás sem igaz, hogy tényleg ennyien dolgoztak volna a sikeres ARPG-n, mivelhogy az említett létszám Blizzard teljes emberállományát takarja (+ a babákat). Nehéz megmondani, hogy ki mennyit tett hozzá a játék leszállításához, de attól nem kell tartania senkinek, hogy 9166 ember dolgozott éjt nappallá téve Sanctuary felépítésén.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!