A Naughty Dognál kipattant állítólagos szexuális zaklatásos botrány után reménykedtünk benne, hogy nem fogunk már többet rossz munkakörülményekről hallani, azonban most egy másik neves stúdió is magyarázkodásra kényszerül.
A The Verge minimum megdöbbentő információkkal állt elő a Telltale Games egyik volt munkatársára hivatkozva: eszerint a stúdiónál folyamatosan túlhajszolják a fejlesztőket, valamint a vezetőség mérgező légkört teremtett és elfojtotta az egyéni kreativitást. Persze mindennek voltak előzményei is. A jelentés szerint a The Walking Dead hatalmas sikere 2012-ben egy olyan időszakhoz vezetett, amikor a stúdió rettentő gyors ütemben gyarapodott, néhány év alatt megtriplázódott a létszám és olyan világhírű franchise-okkal dolgozhattak, mint a Batman, a Game of Thrones vagy éppen a Minecraft. Csakhogy míg a létszám már meghaladta a 300-at is, a munkakultúra állítólag nem igazodott a megnövekedett állományhoz és a különböző csapatok átlényegültek "törzsekké", amely nyilván komplikálta az együttműködést.
A források azt is állítják, hogy a The Walking Dead diadala javarészt a vezető fejlesztőknek, Jake Rodkinnak és Sean Vanamannek köszönhető, akik képesek voltak kitartani egy elnyomó vezetési rendszer mellett is és végül sikerült egy kiváló terméket alkotniuk. Azonban miután mindketten elhagyták a céget, hogy megalapíthassák saját stúdiójukat (a Firewatchot megálmodó Campo Santót), egy olyan kreatív vákuumot hagytak maguk után, amit a Telltale a próbálkozások ellenére soha nem tudott kitölteni, ami egy másik gonddal párosulva már lényeges problémának tűnik. A The Verge forrása ugyanis különösen kritikus a vállalat volt társalapítójával, Kevin Brunerrel szemben, akinek a viselkedése elviselhetetlenné vált a The Walking Dead felemelkedése után. A Firewatch népszerűsége, illetve más korábbi munkatársak, például Adam Hines (az Oxenfree készítője) sikertörténete miatt Bruner nem akarta dicsérni a fejlesztőket, nehogy ők is elhagyják a csapatot.
Ehelyett olyan környezetet alkotott, amelyben az alkotók féltek minden olyan döntéstől, amivel Bruner nem értett egyet. Ez elvette a bátorságukat attól, hogy olyan új játékmechanikákkal próbálkozzanak, amelyek eltérnek a stúdió által felépített formulától. Egy volt dolgozó szerint gyakran úgy érezték, hogy kifejezetten Brunernek fejlesztenek játékot, ugyanis minden - a játékmechanikák, a játékok tónusa, a karaktertípusok és a többi - az ő ízlése szerint készültek és ez volt az egyik legnagyobb hiányossága, mint vezérigazgató: meg volt róla győződve, hogy az ő ízlése megegyezik mindenkiével.
Bruner - aki 2017-ben elhagyta a vállalatot - vitatta az ellene felhozott vádakat és a következőket nyilatkozta az elhangzottakkal kapcsolatban:
"Minden Telltale produkció csapatmunka volt, és úgy gondoltam, hogy fontos mindezt így is bemutatnunk. Bármilyen játék fejlesztése óriási erőfeszítésekbe kerül és rengeteg ember munkáját veszik igénybe. Nem gondolom, hogy bárki is szándékosan becsmérelve vagy zaklatva lett volna. A játékaink epizodikus jellege miatt gyorsan kellett döntéseket hozni, hogy a lehető legjobb tartalmat tudjuk előállítani."
Nektek mi a véleményetek mindezzel kapcsolatban?