Már akkor sem tekinthető rövid játéknak a Final Fantasy VII Rebirth, ha valaki csak és kizárólag a fő történetszálra koncentrál, hiszen a nyílt világban egy csomó mellékküldetés és egyéb tennivaló is vár bennünket. Mindezeken felül ráadásul a Square Enix illetékesei egy halom minijátékot is belepakoltak a Rebirthbe - és itt tényleg nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire sok minigame közül válogathatunk: vannak, amik végigkísérik az egész kampányt, míg mások csak bizonyos helyeken érhetők el hosszabb- rövidebb ideig.
Egyáltalán nem nehéz ezek tengerében elveszni, ha fejest ugrottunk belé, úgyhogy az alábbiakban összeszedtük a mi tíz személyes kedvencünket, azokat a mellékes elfoglaltságokat, amelyeket szerintünk mindenképp érdemes lehet kipróbálni a Final Fantasy VII Rebirthben.
Queen's Blood
Listánk első versenyzőjét gyakorlatilag lehetetlen figyelmen kívül hagyni, hiszen végigkíséri az egész játékot, elérhető az összes fontosabb városban: a Queen's Blood tulajdonképpen a The Witcherben megismert Gwent helyi megfelelője, egy gyűjtögetős kártyajáték, melyben előre összeállított paklink segítségével kell legyőzni az ellenfelet. A játékteret három, 5 szabad helyből álló vonal alkotja, ezeket a vonalakat kell megnyernünk úgy, hogy a mi kártyáink értéke magasabb legyen az ellenfélénél. Minden egyes kártya rendelkezik tehát egy pontértékkel, illetve az is jelölve van rajta, hogy mely szomszédos mezőkre rakhatunk majd új lapot az adott kártya lehelyezése után. Elsőre egyszerűnek tűnik a dolog, de az új, megszerzendő lapokkal egyre csavarosabbá válnak a mechanikák. Érdemes egyébként nem az összes vonalra koncentrálni, ha kettőt megnyerünk, akkor valószínűleg már a végső győzelemre is jók vagyunk.
Fort Condor
A Final Fantasy VII Remake-ből már ismerős lehet a Fort Condor játék, ami ugyanúgy működik, mint az előző részben: a célunk az ellenséges csapat bossának legyőzése, ezt pedig egységek megidézésével és csatába küldésével érhetjük el. Folyamatosan töltődik egy ATB csík, ebből idézhetjük meg a katonákat, általában 2-3 ATB pontért. Persze az ellenfél is szépen sorban elindítja majd ellenünk a katonáit, szóval a védekezésre is ügyelni kell, nem csak a támadásra. A Junon régióban összesen négy Fort Condor meccs érhető el, teljesítésük után pedig megnyílik a hard mode is.
G-Bike
A játék nyolcadik fejezete során keressük majd fel a Gold Saucer nevezetű helyszínt, ahol egy csomó minijátékot kötelező kipróbálni. Ilyen például a G-Bike motoros verseny is, ahol tulajdonképpen a pontgyűjtés az elsődleges célunk, nem maga a maximális sebesség elérése. A mellénk érő ellenfeleket kardunkkal kell gyorsan lecsapni, illetve a háromszög gomb lenyomásával egy ultimate támadásunk is van, ezzel lekaszálhatunk magunk előtt egyszerre több ellenlábas motorost is. Extra pontokért a kék ikonokon kell áthajtani, a sárgák pedig az energiaszintünket töltik fel. A nagyobb kanyaroknál nem árt a féket is használni a gáz helyett.
Chocobo Racing
Szintén a nyolcadik fejezetben tűnik fel először a Chocobo Racing, aminek magában a sztoriban is fontos szerepe van, de később is elő fog kerülni. Itt értelemszerűen egy chocobót meglovagolva kell minél jobb időeredményt elérni. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felszerelést aggatunk a madarunkra, tehát azok a cuccok, amik korábban csak esztétikai értékkel bírtak, most a statok terén is számítani fognak. Magán a versenyen van némi Mario Kart-os réteg is, mindenképp haladjatok át a különféle powerupokon. Érdemes egyébként a Niber régióban megszerezhető kék chocobót használni, messze ez az állat a leggyorsabb verzió.
3D Brawler
A 3D Brawler minijáték úgyszintén a nyolcadik chapterben váik elérhetővé, és a sztori szerves része. Egy bokszjátékról van szó, amelyben a siker kulcsa az ellenfél mozgásának leolvasásában rejlik. Gyorsan kitanulható, milyen mozdulat milyen támadást vezet fel, ha pedig ezzel tisztában vagyunk, akkor igazából gyerekjáték kitérni az ellenfél csapásai elől, illetve őt magát is gyorsan ki tudjuk fektetni.
Piano Performance
Emlékeztek még a The Last of Us Part II-ban a gitározásra? Valami hasonló itt a zongorázás: egy ritmusjáték, melyben a kontroller karjainak adott irányba húzásával határozhatjuk meg, hogy karakterünk mely hangot üsse le a zongorán. Fogadókban és hasonló helyeken érdemes keresni a zongorákat, melyeken általában csücsül egy kotta is, ezeket bezsákolva oldhatjuk fel az új dalokat, és így az új kihívásokat is. Összesen nyolc szám van a játékban, de a kapcsolódó trófeát már hat darab A-szintű teljesítésével is el lehet fogjátok érni.
Run Wild
A Costa del Sol helyszínen próbálható ki a Run Wild nevű focijáték. Ebben Red XIII-at kell irányítanunk, és óriási lasztikat a hálókba juttatni. Egy eléggé csavaros Rocket League tulajdonképpen, egyszerre négy kapuval és négy játékossal. Idővel több laszti is a pályára kerül, ekkor már egy fokkal nehezebb feladat lesz egyszerre gólokra törekedni és védeni a saját kapunkat is az ellenfelektől.
Galactic Saviors
Egy 2D-s űrhajós shooterről van szó, ahol nincs más dolgunk, mint rommá lőni az ellenséges űrjárműveket, és persze kikerülni az ő lövéseiket. Fontos, hogy rendelkezésünkre áll összesen öt gyógyítócsomag is, szóval egyáltalán nem arról van szó, hogy egyetlen HP csíkkal kéne végignyomni a teljes pályát. Az alap fegyver mellé kapunk egy protonbombát is, ami ugyancsak nagy segítség, mikor egyszerre több ellenséges űrhajó is felénk tart éppen.
Desert Rush
A nyolcadik fejezet során fogunk majd belefutni a Desert Rush játékba, amelyben egy csomó dobozt kell időre felszecskáznunk. A kisebb dobozok kevesebb, a nagyobbak több pontot érnek, vannak azonban olyanok is, amelyeket nem lehet elpusztítani addig, míg adott számú villámos dobozkát előtte szét nem zúzunk. Sokkal egyszerűbb egyébként kitakarítani a dobozokat akkor, ha lenyomva tartjuk a négyszöget, ekkor ugyanis Cloud körkörösen csap egyet a kardjával. A nagyobb dobozokkal szemben pedig a Braver képesség lehet nagy segítség, ezzel azonnal széttörjük őket.
Jumpfrog
A Jumpfrog játékban a Fall Guysban elszenvedett traumák térhetnek vissza: békává változva egy folyamatosan szűkülő platformon kell ugrálva kikerülnünk két ellentétes irányba pörgő rudat. Ha ez nem sikerül, és csak egy picit is hozzánk ér valamelyik rúd, akkor garantáltan a mélybe zuhanunk.
Nektek melyik a kedvenc minijátékotok a Final Fantasy VII Rebirthben? Írjátok meg kommentben!