2017 nyarán ugyan nem mosott el bennünket teljesen a legutóbbi számozott Tekken epizód. Tekken 7 tesztünkből kiderült, hogy ugyan már akkor is voltak bőven szerethető aspektusai a játéknak, de azért akadtak szép számmal olyan elemei is, amelyek rontottak az összképen - ilyen volt a kínosba hajló sztorimód, a megnyirbált egyjátékos tartalom, a lassú online matchmaking, vagy épp az Xbox One-os kiadás botrányosan pocsék technikai állapota. Az eltelt lassan 3 év alatt viszont rengeteget fejlődött a Tekken 7, a különböző tapaszok és ráncfelvarrások mellett pedig új tartalmakkal is folyamatosan bővítették a játékot. A legutóbbi ilyen pakk, a Season Pass 3 még tavaly ősszel startolt el, nemrég pedig megérkeztek utolsó kis extrái is, így végre egy nagy egészként tekinthetünk a szezonbérletre. A legfontosabb kérdés nyilván az, hogy érdemes-e beruházni rá, erre pedig egyértelmű igen a válaszunk - még úgy is, hogy legfontosabb újdonságaiért némiképp pofátlanság extra pénzt elkérni.
Újoncok és visszatérők
A Season Pass 3 értelemszerűen szeletekre bontva szállította az újdonságokat, amelyeket tematizálva lehet a legkönnyebben véleményezni. Kezdjük gyorsan a karakterekkel. Első körben egy régi ismerősünk, Zafina érkezett meg, hozzá pedig egy teljesen új szereplő, Leroy csatlakozott. Mindkettejükről elmondható, hogy a kezdeti időszakban túlzottan erősre sikerültek, nagyon könnyű volt velük dominálni a multis meccsekben. Leroy Smith esetében markánsabb lett a későbbi finomhangolás, de erre szükség is volt, minimális odafigyelés mellett gyakorlatilag bárki száját gond nélkül elkente a Wing Tsun harcmodort használó amerikai bunyós. Zafina is kiemelkedő képességekkel bír, nem véletlen, hogy a mai napig nagyon népszerű harcos - ha viszont az ellenfelünkként áll fel a pástra, akkor borzasztóan idegesítő tud lenni. A következő DLC karakter nem más volt, mint Ganryu, akit még az első Tekkenben ismertünk meg, és azóta is rendszeresen visszatért a sorozat újabb részeiben. A rajongók hosszú ideje szeretik őt, és bár messze nem annyira pusztító az általa prezentált szumós harcmodor, mint az előbb említett két új harcos stílusa, azért a veteránok biztosan nagyon fogják szeretni. Végezetül itt van még nekünk az újonc Fahkumram, aki thai boksszal keseríti meg ellenfelei életét - már önmagában nagy ütéstávja miatt is érdemes időt szánni arra, hogy az ember esetleg részletesebben is tanulmányozza a mozdulatait.
Csak egy képkockán múlt!
Kétségtelenül nehéz kivetnivalót találni az új bunyósokban, de az azért bőven elvárható egy szezonbérlettől, hogy érdekes szereplőkkel toldja meg az alapjátékot. A Season Pass 3 azonban ennél sokkal többet nyújt - érkeztek persze kozmetikai apróságok és új pályák is, de ezekre kár fecsérelni a szót. A legfontosabb és leghasznosabb újdonság az a Frame Data Display mód, amit ezer éve követelnek egyre hangosabban a játékosok, viszont ezidáig egyetlen Tekken epizódban sem kapott helyet. Végre valahára megenyhülni látszik a kiadó, és most megkaptuk azt a kis extrát, ami szinte az összes többi hasonló játékban már megkerülhetetlen alappillérnek tekinthető.
A Frame Data Display mód lényege az, hogy gyakorlás közben képkockára pontosan láthatjuk, mennyi időbe telik végigvinni egy adott támadás animációját, mikor talál be az ütésünk, és végül hány képkocka pörög le addig, még a befejező animáció is végbemegy, azaz harcosunk visszaáll a kezdeti helyzetébe, és elindíthatjuk a következő támadást. Lehet, hogy mindez elsőre nem hangzik annyira fontosnak, de a profik hosszú ideje a fél karjukat odaadták volna ezért a funkcióért, csak ennek segítségével lehet ugyanis patikamérleg pontossággal kiszámolni és megtervezni a különféle taktikákat.
Végezetül itt van még a Punishment Training, ami ugyancsak a profibb (vagy fejlődni vágyó) játékosok számára lesz nagy segítség, mivel ebben a gyakorlómódban végre tökéletesen meg lehet tanulni az egyes karakterek Punishment mozdulatait - ha nem lennétek tisztában a szakzsargonnal, ez a képesség nagyjából arra jó, hogy az ellenfél blokkolt támadása után még büntetésből egy méreteset rá is verjünk ellenlábasunkra. Ugyancsak egy olyan szegmenséről beszélünk a játéknak, amelynek már az alap Tekken 7-be is be kellett volna kerülnie, hiszen a Punishmentek a játékmenet markáns részét képezik, így logikus (lenne), hogy az ember azonnal be akarja őket magolni.
A Tekken 7 Season Pass 3 nem olcsó mulatság, Steamen 25 eurót, PS4-en 7690, míg Xbox One-on 6900 forintot kérnek el érte - kicsivel barátibb árazás mellett minden bizonnyal boldogabban nyomna rá az ember a vásárlás gombjára. Funkcióját azonban remekül teljesíti a csomag, hiszen az efféle pakkok mindig arra szolgálnak, hogy kitolják kicsit a különböző verekedős játékok játékidejét, újra visszacsábítsák azokat, akik esetleg már félrerakták az adott címet. Ha máskor nem is, valamiféle leárazás ideje alatt mindenképp érdemes lehet bezsákolni.