Nehéz lenne vitatni azt az állítást, hogy az adott konzolt elsősorban az arra elérhető játékok választéka teszi vonzóvá a potenciális vásárlók szemében, amit tovább fokozhat az exkluzívok minősége és száma. Mindegyik gyártó tisztában van ezzel, az őskonzolos Nintendótól a PlayStationt már öt generáció óta istápoló Sonyn át az Xbox mellett a PC-t is a saját ökoszisztémája részének tekintő Microsoftig.
Az exkluzivitás azonban nem jelent mindig teljes kizárólagosságot, gyakran előfordul, hogy a PC-t egyáltalán nem érinti hátrányosan, csak a többi konzolt (a Microsoftnál például ez a bevett gyakorlat), illetve az sem ritka, hogy valamilyen időintervallumhoz kötött. Az utóbbira jó példa a Final Fantasy VII Rebirth.
A Square Enix szóban forgó szerepjátéka tulajdonképpen a kultikus Final Fantasy VII teljes körű felújításának közbülső állomása, mivel a kiadó nem egyetlen remake-ben gondolkodik, hanem egy trilógiában. A 2020-as Final Fantasy VII Remake folytatását első körben a PlayStation 5 közönsége ismerheti meg, a játék 2024. február 29-én jelenik meg a Sony jelenlegi generációs konzoljára. A dátumot felfedő trailer azonban azt is elárulta, hogy ez a privilégium csak május 29-éig tart, tehát három hónappal a rajt után nem lesz már annak semmi akadálya, hogy a PC-sek is belekóstolhassanak a kalandba. Legalábbis elvileg, mert annak csakis a Square Enix a megmondhatója, hogy készül-e már a PC-s kiadás, és ha igen, addigra készen áll-e majd a megjelenésre, vagy több idő kell neki.
Ami pedig az Xbox Series X|S-t illeti, előbb a platformról hiányzó Final Fantasy VII Remake ügyét kellene rendezni, mielőtt egyáltalán szóba jöhetne a Rebirth is. A régóta várakozó xboxos FF-rajongóknak az adhat némi reményt, hogy a Microsoft és a Square Enix nemrég megállapodott a Final Fantasy XIV portjáról, így nem kizárt, hogy egy napon a Final Fantasy VII remake-trilógia is ellátogat a zöldek gépére.