Április második felében aprócska frissítés borzolta a Team Fortress 2 játékosok idegeit, melynek következtében elképesztő mennyiségű siránkozó levél zúdult a legtöbb esetben elmebetegnek titulált Valve postaládájába. Az említett frissítésben a játék úgynevezett Loadout részlegét (a Loadout valójában a karakterünk által megszerzett tárgyak, fegyverek tárolására szolgáló „hátitáska”) csiszolgatták, felkészítve a Sniper update előtt vagy azzal párhuzamosan érkező tartalmak fogadására.
A játék forrásfájljaiban kotorászva többen érdekes bejegyzésekre bukkantak, mint például sisakok, speciális tárgyak, különféle kiegészítők vagy éppen megváltoztatott, játékmenetet befolyásoló változók. Számos felhasználó szerint a Valve elindult egy olyan úton, melynek végeredményeképpen teljesen megváltozik az eredetileg megismert Team Fortress 2. Több felhasználó szerint a játékhoz kiadott plusz felszerelések, fegyverek és a méretes „hátitáska” miatt szerepjátékos műfajba csúszhat át az alkotás, sőt, egyesek egyenesen World of Warcraft stílusához hasonlítják.
Megmosolyogtatók azon vélemények, miszerint MMO válik a Team Fortress 2-ből, talán a tisztelt játékosok nem hallottak még az egyénileg testre szabható karakterek és a szerepjátékos elemek kifejezésekről? Úgy tűnik a Valve is kellemesen szórakozik (röhög) a felhasználók elméletein, ugyanis legutóbbi Team Fortress 2 javításába a következő forráskódokat biggyesztette:
// TF2 MMO
"TF_MMO_LFG" "Looking For Group"
"TF_MMO_Quest1" "You must kill %s1 %s2 to complete this quest."
"TF_MMO_Monster1" "Boars"
"TF_MMO_Monster2" "Rats"
"TF_MMO_Monster3" "Bats"
"TF_MMO_Monster4" "Wolves"
"TF_MMO_Monster5" "Spiders"
És most mindenki mondja egyszerre: „Látjátok, én megmondtam előre!”