Manapság az Xbox Games Studios istállójába tartozó Obsidian Entertainmentet olyan játékok miatt ismerjük és szeretjük, mint a Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, a Neverwinter Nights 2, a Fallout: New Vegas, a South Park: The Stick of Truth, a Pillars of Eternity, a The Outer Worlds és a Grounded, de ha másképp alakulnak a dolgok, akkor még egy név szerepelhetne a listán.
A csapat ugyanis a 2000-es évek közepén elkezdett dolgozni az Aliens: Crucible című projekten a saját grafikus motorra, az Onyxra épülve, és a Sega adta volna ki PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra. Egy csapatmunkára fókuszáló, TPS nézetű túlélőjátékot szerettek volna összehozni, amiben van bázisépítés is, és természetesen az Alien franchise-on alapult volna az egész.
Az Obsidian veteránja, Josh Sawyer vezette a munkálatokat, aki most új részleteket árult el arról, hogy mi ment félre annyira, hogy az Aliens: Crucible végül kaszálva lett. Sawyer szerint a vállalaton belüli hierarchia "diszfunkciót" okozott és a csapat komoly nehézségekbe ütközött emiatt:
"Akkoriban az Obsidiannak nem voltak rendezői, csak vezetői, akik egyenrangúaknak tekintették magukat. Ez sok működési zavarhoz vezetett, amikor a vezetők nem értettek egyet abban, hogyan kell valamit csinálni. A játék fejlesztése nagyon lassan haladt, különösen, amikor működőképes pályákat kellett létrehozni. Akkoriban egy másik játékon is dolgoztunk a Segának, az Alpha Protocolon, és a kiadó (véleményem szerint érthető módon) félretette az Alient az Alpha Protocol kedvéért. Rengeteg klassz ötlet volt a Crucible-ben, de pusztán az ötleteket nem lehet eladni. A legnagyobb tanulság, amit ebből az esetből levontam, hogy ha nincsenek játszható szintjeid, akkor játékod sincs (persze vannak kivételek)."
Az Obsidian vezetője, Feargus Urquhart egy azóta eltávolított, 2010-es Joystick cikkben azt állította, hogy az Aliens: Crucible olyan érzetet keltett, hogy készen áll a továbblépésre, az Alien Versus Predator Galaxy Repository nevű YouTube-csatorna még gameplay felvételeket is szerzett:
Mindazonáltal Sawyer szerint az Aliens: Crucible szellemiségének egy része tovább él a Cold Iron Studios 2021-ben kiadott akciójátékában, az Aliens: Fireteam Elite-ben:
"Örömmel játszottam az Aliens: Fireteam Elite-tel, mert hasonló felépítése volt: kis csapat, TPS-nézet, a hangsúly az eszközökön és a támogató akciókon van. A hasonlóságok itt véget értek, de jó volt látni, hogy az ötletink a gyakorlatban is szórakoztatóak lehetnek".
Hogy milyen lett volna az Aliens: Crucible, ha teljesen elkészül és ez milyen hatással lett volna az Alpha Protocolra, azt már sosem tudjuk meg, viszont az Obsidian tartogat nekünk más történeteket. A csapat következő megjelenése az Avowed lehet, de a stúdió dolgozik a The Outer Worlds 2-n is, és azt pletykálják, hogy nincs kizárva az sem, hogy elkészítenek egy újabb Fallout játékot.