A masszÃvan multiplayer online produktumok nyakába kapaszkodva tavaly nem kevesebb, mint 11 milliárd dolláros nyereséget produkált a PC-s szektor, tudhatjuk meg a PC Gaming Alliance és a Screen Digest frissen publikált tanulmányából. Számos bevételi forrást feltüntettek a State of the PC Gaming Industry 2008 cÃmű vaskos esszéjükben, az emlÃtett 11 milliárd dolláros végösszeg kiszámÃtásánál bolti eladásokra, digitális disztribúcióra, online elÅ‘fizetésekre, reklámokra és egyéb üzleti modellekre támaszkodtak. Az asztali rendszerek ezzel meghaladták a konzolok kombinált tavalyi hozamát, jelentette ki Randy Stude (PCGA elnök), majd hozzátette, a személyi számÃtógépeket illeti a világvezetÅ‘ platform megnevezés.
Tanulmányukban részletesen foglalkoznak a legnyereségesebb MMO játékokkal, összeállÃtottak tÃzes ranglistájukat az elÅ‘fizetésekbÅ‘l és mikro-tranzakciókból befolyó összeg alapján. Nem okozott meglepetést a World of Warcraft elsÅ‘ helyezése a maga 1 milliárd dolláros bevételével, a Blizzard megajátéka mellet számos ázsiai MMO alkotás nyeresége 100 millió dollár fölé kúszott. Kontinensünkön 22 százalékos növekedést regisztráltak az MMO szegmensben, a legnagyobb piaci részesedés 58 százalék, mellyel a World of Warcraft büszkélkedhet.
1. World of Warcraft
2. Club Penguin
3. RuneScape
4. EVE Online
5. Final Fantasy XI
6. The Lord of the Rings Online
7. Dofus
8. Age of Conan
9. City of Heroes
10. EverQuest II
A Warhammer Online késÅ‘i megjelenése miatt kimaradt a vizsgált játékok közül, azonban a Screen Digest elÅ‘rejelzései szerint jövÅ‘re biztosan megkaparintja valamely dobogós helyezést. EzenkÃvül beszámoltak még a digitális disztribúciós rendszerek (vezetÅ‘ szerepben a Steam tiszteleg), valamint az ingyenesen elérhetÅ‘, mikro-tranzakciós modellek egyre növekvÅ‘ térhódÃtásáról. A jelentés szerint jelenleg egymilliárd aktÃv személyi számÃtógép található szerte a világon, melyekbÅ‘l 250 milliót használnak rendszeresen játékra. Ezen érték növelésén fáradozik a PCGA, a lehetÅ‘ legtöbb fejlesztÅ‘nél szeretnék elérni, hogy elsÅ‘dlegesen a minimális rendszerkövetelményekre fókuszáljon, ezzel bÅ‘vÃtve az elérhetÅ‘ felhasználók számát. Néhány érdekes statisztikai adat: felmérésük során 752 különbözÅ‘ processzorról, 539 különbözÅ‘ videokártyáról, 142 operációs rendszer variánsról és több mint 50 millió hardware kombinációról (nem számolva a memóriákkal és merevlemezekkel) tettek jelentést.