Tegye fel a kezét az a GameStar olvasó, aki még sosem álmodozott arról, hogy de jó is lenne videojátékok fejlesztésével keresnie kenyerét. Nos, miután ezt a testmozgást is sikeresen megúsztuk, mindenki lazíthat egy kicsit, hiszen a helyzet nem túl rózsás. Míg a játékfejlesztő cégek tapasztalt szakembereket keresnek, addig Magyarországon és a környező országokban nincsen olyan felsőoktatási intézmény, amely felkínálná hallgatóinak a játékiparban keresett szakmákra való specializálódás lehetőségét. Jobb híján marad az autodidakta felkészülés: garázsprojektek szervezése, tutorialok, fórumok olvasgatása - azaz tanulás véres verítékkel.
Idén februártól némileg módosul a helyzet, hiszen a győri székhelyű Széchenyi István Egyetemen új kurzussal bővül a képzési paletta. Az informatikus hallgatók számára induló Interaktív Multimédia címet viselő tárgysorozat keretein belül a videojátékok fejlesztése áll fókuszban. A kreditrendszerre épülő képzésben fontos szempont, hogy az elméleti szaktudás gyakorlati alkalmazását ipari szakemberek segítik. A tantárgy első félévében (fanfárok, dobszóló, cintányér) a Crytek budapesti stúdiójának aktív közreműködésével a CryEngine2 elméleti alapjait és az erre épülő SandBox editor használatát sajátítják el a felvételt nyert diákok. A cikkhez csatolt képken éppen Pócza Zoltán, a Crytek budapesti stúdiójának grafikai vezetője tart előadást az egyetemen. A piacvezető engine finomságainak megismerését követően modok készítésére is jut idő, majd a további félévekben a játékfejlesztés mellett más területeken is kiválóan alkalmazható modern informatikai technológiák oktatásával folytatódik a képzés.
A Széchenyi István Egyetemen fontos törekvés, hogy a hallgatók modern, piacképes tudást kapjanak, elősegítve a diploma megszerzését követő elhelyezkedést. Ebbe a koncepcióba illeszkedik a most induló tárgysorozat, mely az ipari igényeknek megfelelően formálódva kíván a jövőben lehetőséget teremteni a játékipar iránt érdeklődő fiataloknak kreatív potenciáljuk hatékony kiaknázására.