Mindkét kiadó múltjában olyan játékok szerepelnek, amik nehezen hasonlíthatók másokhoz, vagy inkább későbbi megjelenéseket inspiráltak, nem pedig korábbiakról másoltak. A BioShock, a Borderlands, az XCOM vagy a Grand Theft Auto talán innen-onnan felhasznált elemeket, de mégis mind egyedi és emlékezetes tudott maradni.
Strauss Zelnick, a Take-Two CEO-ja ezt nagy erénynek tartja. A részvényeseknek nyilatkozva elmondta, érdekesnek találja a battle royale műfaj népszerűségének növekedését, de céljuk továbbra is az marad, hogy a lehető leginnovatívabbak legyenek. Szerinte hiába jó egy játék, ha másolt valami másról, soha nem lehet igazán sikeres. Felhozta példának a Red Dead Redemptiont, melynek sikerében nagyon sokan kételkedtek a nem túl népszerű westernes témaválasztás miatt, mégis rengeteg játékost érdekelt, és a második rész iránt is hatalmas az érdeklődés.
Ezzel együtt hozzátette, hogy a feladatuk megadni a fogyasztóknak, amire vágynak. Ha PUBG-szerű játékot akarnak, azt fognak készíteni. Alighanem ennek mentén készült a Motor Wars mód a GTA Online-hoz, mely annyiban más az általános battle royale játékokhoz képest, hogy a járműves harc van előtérben.
Nemrég felmerült, hogy a Red Dead Redemption 2 online szegmenségben lesz battle royale mód. Ezt egyelőre nem erősítették meg.