Az Entertainment Software Association (ESA) nevű játék-szövetség jótékonysági kezdeményezésének keretében a tegnapi napon negyedik alkalommal adományoztak 30 db ösztöndíjat női és különböző kisebbségi etnikumokhoz tartozó olyan diákoknak, akik eltökélték, hogy játék-fejlesztők akarnak lenni, s ilyen irányú felsőfokú tanulmányokat folytatnak. Az ösztöndíjak összértéke 90.000 dollár volt, vagyis... egy pillanat... 90 osztva 30-cal... igen-igen, megvan: fejenként 3.000 dollár (kb. 600.000 Ft).
Az érintett diákok a játék-fejlesztéssel szorosabb-lazább összefüggésben álló tárgyakat hallgatnak, mint például számítástechnika-tudomány, játék-művészet és -tervezés, valós idejű interaktív szimuláció, média-tudomány, honlap-tervezés, digitális művészet, virtuális technológia, 3D animáció és mozgás modellezés, vizuális effektek stb. Kritérium volt, hogy csak 4 éves nappali, akkreditált főiskolai vagy egyetemi képzésben részt vevők jogosultak részesülni ebből az éves ösztöndíj-programból.
Az ESA hangsúlyozta, hogy a videójáték-fejlesztésre irányuló tanulmányok elismertsége világszerte rohamosan nő. Ma már 300-nál is több egyetem, főiskola és szakiskola kínál ilyen típusú kurzusokat és diplomákat. Éppen ezért Michael Gallagher, az ESA vezérigazgatója rendkívül büszke erre a nemes kezdeményezésre, s reméli, hogy ösztöndíj-programjuk hozzájárul majd a játékipar sokszínűségének növeléséhez.
A 2010-es ösztöndíj nyertes diákjainak névsorát itt találjátok. Talán néhányukkal találkozhatunk majd pár év múlva, mondjuk egy Call of Duty 17: Space Warfare stáblistáján...