Könnyen lehet, hogy kívülről a Balatro egy újfajta pókernek tűnik, de a valóság ennél jóval árnyaltabb. A fejlesztő, LocalThunk ugyan ismerős terminológiát és mechanikákat használt, de amennyire csak lehetett, kivájta a szerencsejátékokra jellemző elemeket projektjéből - a véletlenszerűségen kívül természetesen.
Helyükre valódi roguelike élményeket csempészett, aminek köszönhetően a Balatro hatalmas sikerré is vált. Ez a siker persze kritikus hangokat is hozott magával, hiszen mindig akad valaki, akit zavar a fagyöngy - hogy South Park klasszikusokkal vonjunk elavult párhuzamokat.
Egy Twitter felhasználó azzal vádolta LocalThunkot, hogy a Balatro (és az ahhoz hasonló címek) igazából csak arra szolgálnak, hogy bevezessék a fiatalokat a kaszinózás világába.
A fejlesztő a vádaskodásra válaszolva a következőt reagálta:
"Lehet, hogy ez furán hangzik, de gyűlölöm a gondolatát is annak, hogy a Balatroból egyszer szerencsejátékot csináljanak. Ezért is kötöttem ki a végrendeletemben, hogy a Balatro IP-t soha ne adhassa el senki szerencsejáték cégeknek vagy kaszinóknak."
A Balatro 204. február 20 után lekerült a Nintendo Switch üzletéből mert nem tudták eldönteni, hogy a tematika miatt emelni kellene-e annak korhatárbesorolását. Akkor LocalThunk elrendezte a dolgot, mindenkit meggyőzve arról, hogy ez nem szerencsejáték, így a Balatro visszakerülhetett a digitális polcokra. Már akkor túl lehetett volna lépni ezen a kérdésen, mindenesetre az kiderült, hogy ez a játék sosem torzulhat egyszerű szerencsejátékká, ahogy egyébként 2 perc aktív figyelem után világossá válhat, hogy nem is az.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!