Ha még létezik olyan műfaj, amiben a Ubisoft nem mérettette meg magát, akkor az a szerepjátékoké. Igaz ugyan, hogy logója alatt több RPG is napvilágot látott már, de belső fejlesztésű még nem kerülhetett be a játékok nagy almanachjába.
A Gamasutra álláshirdetéseket tartalmazó aloldalán bukkanhatunk a pillanatnyilag 400 főt foglalkoztató Ubisoft Entertainment Shanghai felhívására. A kínai fejlődés mintaképéül szolgáló metropoliszban székelő stúdió eleddig a Rayman 2: Revolution, a Splinter Cell: Pandora Tomorrow, a Splinter Cell: Double Agent valamint a Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 munkálataiba segített be, első önálló játéka pedig a hangvezérelt EndWar volt.
A csapat most egy profi, legalább két AAA-kategóriás szerepjáték fejlesztésében kulcsszerepet betöltött szakembert keres vezető dizájneri munkakörbe egy újonnan induló projekthez. Vajon mi lehet ez a bejelentés előtt álló multiplatform (PS3, X360, PC, MAC) szerepjáték? Logikusnak tűnne egy Might & Magic RPG, ha már pont a Ubisoft birtokolja annak jogait. Véleményem szerint a Heroes of Might & Magic V és a Dark Messiah of Might & Magic után a keményvonalas rajongók nem feltétlenül elégszenek meg Might & Magic: Clash of Heroes című hordozható szösszenettel.