Az Euclideon nevű ausztrál cég már egy éve bejelentette, hogy teljesen új grafikai technológiát fejlesztett ki videójátékokhoz, amely százezerszer jobb, mint a jelenlegiek.
Miután ezt bejelentették, jól el is tűntek, így sokan azt gondolták, ez csak szélhámosság volt. Most azonban újra jelentkeztek, méghozzá ezúttal egy új demóval amely elkészítését az ausztrál kormány két millió dollárral támogatta.
Ugyan a film gondosan elmondja a technológia lényegét, de aki nem értené: Az új "engine" nem poligonokra, azaz lapos panelekre bontja a grafikát, hanem apró atomokból, pontokból építi fel. A gond az, hogy ez utóbbihoz, amelyet jelenleg az orvosi technológiákban használnak nagyon nagy számítási teljesítmény kell. Az ausztrál csapat ezt oldotta meg, hogy a rendszer adaptálható legyen videójátékokhoz is.
A videóban látható teszt-sziget 21 trillió poligonból áll és 20 FPS-sel fut végig.
A munkával még nincsenek kész és a videóban is hangsúlyozzák, hogy ők egy technológiai cég, így csak a művészeken és a szkennereken múlik, mi mindent lehet majd a technológiájukból kihozni. Amint kész lesz az SDK - erre "hónapokat" mondanak, és már előrejelzik a következő demót is.
Érdekes a videó, elég meggyőző, de várjuk ki a végét - amikor a fejlesztők kezében lesz és már ezzel készítik a szupernél szuperebb játékaikat, akkor elhiszem, hogy valóban százezerszer jobb.
Addig is íme a demo-video: