Az utóbbi időben számtalan kisebb-nagyobb botrány rázta meg a játékipart, legutóbb éppen az Activision kapott a nyakába pert szexuális bántalmazás és nemi megkülönböztetések vádjával. A Ubisoft háza táján is hullanak a csontvázak a szekrényből, de a CD Project RED túlhajszolt munkatársai is tudnak mesélni a nem éppen optimális belső működésről. Egyre hangosabbak azok a hangok, amelyek ki merik mondani: a játékfejlesztők ki vannak zsigerelve, a nagynevű vállalatok kultúrája pedig cseppet sem nevezhető emberbarátnak.
A cruch problémájáról már írtunk egy átfogó cikket, ezt mindenképpen érdemes elolvasni, ha szeretnél tisztábban látni a témában, de a szexuális zaklatások, hatalommal való visszaélések és a toxikus munkahelyi környezet tovább rontja az összképet, ami sötét foltokat ejt azon az álomképen, amit a játékfejlesztők munkájáról sokan talán laikusként naivan alkottak.
A kérdés az, vajon tudatos vásárlóként csak a terméket nézzük, vagy az ezeket előállító cégeket saját működésük és eszméik alapján is megítéljük? Számodra számít az, milyen körülmények között dolgoznak azok az alkotók, akiknek kedvenc címeinket köszönhetjük? Tudunk ezen kívülről is változtatni?
A WoW játékosok például játékon belül tiltakoznak, de akár olyan is előfordulhat szerintetek, hogy a vásárlók pénztárcájukkal tiltakozzanak egy embertelen céges működés ellen?
A kérdés nyilvánvalóan provokatív és vitaindító, természetesen nem fekete-fehér a helyzet, kezdjünk el erről beszélgetni kommentben, vagy akár a GameStar Party/Chat oldalon, de előbb szavazz!