Hirdetés

Száműzi a Valve a reklámokat ránk erőszakoló játékokat a Steamről

|

A legnagyobb PC-s piactér üzemeltetői háborút hirdettek a kötelezően megtekintendő hirdetések ellen.

Hirdetés

Tisztában vannak vele Gabe Newellék is, hogy a Steam piacvezető pozícióját nem vehetik garantáltnak, azért tenniük is kell, hogy a továbbiakban is a csúcson maradjanak. Ezt a jelek szerint többek között olyan fejlesztésekkel, változtatásokkal próbálják elérni, amelyek javítják a felhasználói élményt, és azt sugallják az oldalra látogató vásárlóknak, a játékaikat a Steam klienséből indító gamereknek, hogy figyelnek rájuk, törődnek velük.

Nem sokkal azután, hogy a Valve elkezdte felcímkézni a korai hozzáférésben debütált játékokat, amelyeket a fejlesztőjük huzamosabb ideje nem frissített már, újabb üdvözlendő változtatást léptetett életbe.

Hirdetés

Ennek a célja megtisztítani a platformot azoktól a játékoktól, amelyek arra kötelezik felhasználóikat, hogy reklámokat nézzenek, ezzel megakasztva a játékmenetet.

"A fejlesztők nem használhatnak fizetett hirdetéseket a játékuk üzleti modelljeként, azaz nem követelhetik meg a játékosoktól, hogy reklámokat nézzenek, vagy más módon lépjenek interakcióba azokkal a játék feltételeként, valamint nem lehet játékmenetet reklámok mögé elzárni."

"A fejlesztők nem használhatják a hirdetéseket arra, hogy a játékosoknak értéket nyújtsanak, például nem adhatnak jutalmat egy játékukban lévő reklám megnézéséért vagy azzal való interakcióért.

- olvasható a módosított szabályzatban, amit a GamingOnLinux vett észre.

A Valve megengedi a termékelhelyezést és a keresztpromóciót sem tiltja, ám ragaszkodik hozzá, hogy a fejlesztők akkor is távolítsák el a kötelezően megtekintendő reklámokat játékukból, ha annak üzleti modellje más platformokon a  hirdetésekből szerzett bevételekre épül. Ehelyett egyszeri vásárlásos fizetős alkalmazásra válthatnak, de ingyenesen játszhatóvá is tehetik alkotásukat, hogy aztán mikrotranzakciókkal vagy DLC-kel keressenek pénzt.

Ez a korlátozás alapvetően azokat a fejlesztőket állítja új helyzet elé, akik eddig alapvetően a mobilplatformokat, tehát az Androidot és az iOS-t vették célba, de ha már úgy adódott, a Steamen is közzétették alkotásukat ugyanazokkal a lehúzás/rámenős pénzszerzési módszerekkel megfűszerezve.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)