Ugyan korlátozott számban, de november 10-én elérhetővé válik az Xbox Series X és Series S. A két konzol között az a lényegi különbség, hogy utóbbi nem képes 4K-s felbontást kipréselni magából, nincs benne lemezmeghajtó és a beépített tárhelye sem túl acélos, viszont a képfrissítési sebesség várhatóan ugyanolyan lesz az egyes játékok esetében, akármelyik gépet is válasszuk.
Az erősebb CPU, GPU és az SSD előnyeit nem csak az új játékokban élvezhetjük, hanem a korábbi generációk címeinél is, mivel a visszafelé kompatibilitást az Xbox most is kiemelten fontosnak tartotta - 500 ezer órányi tesztelést végeztek el. Egy friss blogposztból ennek részleteiről tudtunk meg többet.
A játékok mindenféle bűvészkedés nélkül kihasználhatják majd az extra erőt, olyan felbontással és framerate-tel fognak futni, ahogy azt a fejlesztők eredetileg akarták. Az SSD miatt a töltési idők is jelentősen csökkennek, az Auto HDR technológia pedig még az első Xboxra megjelent játékoknál is javít a színeken, fényeken, és ez egyáltalán nem befolyásolja negatívan a teljesítményt.
Számos játék esetében a korábbi futási sebesség duplájára számíthatunk, de azért nem fog minden második 60 fps-sel menni. A Fallout 4 viszont például igen, ehhez kaptunk is egy összehasonlító videót:
A felbontást szintén növelik a Heutchy-metódus alkalmazásával, amit már a One X esetében is használtak, és lehetővé tette, hogy az eredetileg 360p-re vagy 720p-re tervezett játékok akár 4K-val is fussanak (Series S-en ugye 1440p lesz a maximum).
Kíváncsian várjuk, mely játékoknak lesz érdemes újra nekiesni még akkor is, ha One X-en már unalomig játszottuk őket, de ez majd kiderül november 10. után.