A System Shock Remake egy hatalmas Kickstarter siker volt. A Night Dive Studios összekalapozott 1,3 millió dollárt a projektre, annak ellenére, hogy egyébként "csak" 900 000 dollár volt a cél. A srácok nekiültek a retro csoda feltámasztásának, de idővel félrementek a dologok.
A Nightdive feje, Stephen Kick elmondta, hogy a csapatnak egyre több új ötlete lett, ami végül teljesen eltérítette az egész fejlesztést az eredeti céljától.
"Először a Unity motort cseréltük le az Unrealre, ami egy olyan döntés volt, amit azért nem bántunk meg. A váltással több lehetőség nyílt, és többet akartunk bele rakni a játékba, de ez nagyon eltért az eredeti koncepciótól."
Az újdonságokkal együtt cserélődött a csapat, növekedtek a tervek, és a büdzsé is kezdett megszaladni. Minél többet dolgoztak a játékon, annál többet akartak csinálni vele, ami teljesen szembe ment azzal, amit anno a Kickstarter támogatóknak ígértek. Vagyis egy nagy klasszikus érintetlen helyreállítását.
"Pihenőre küldtem a csapatot addig, amíg rendbeszedjük a helyzetet. A fejlesztés NEM áll meg. Személyesen biztosíthatok mindenkit arról, hogy vissza fogunk térni, erősebben mint valaha. A System Shock el fog készülni, és minden ígéretünket be fogjuk tartani."
Kicsit örülünk is, meg nem is. Az egy teljesen becsülendő döntés, hogy a Night Dive vezetősége megálljt parancsolt, és úgy döntött, visszavezeti a fejlesztést az eredeti útjára, ahelyett, hogy kiadtak volna valamit, ami teljesen eltért volna az eredeti System Shock élménytől. Másfelől úgy néz ki, hogy még jó darabig nem fogunk játszani az újraalkotott horror legendával, ami miatt azért elmorzsolunk egy könnycseppet. És persze a sok új ötlet sem biztos, hogy rossz egy remaster esetében, persze erről megoszlik a rajongók véleménye.
Ti mit gondoltok?