Az Otherside Entertainment és a Starbreeze nagyon szeretnék, ha nem feledkeznénk el a nagy erőkkel készülő System Shock 3-ról. A csapat keményen dolgozik a folytatáson, és most beszéltek is egy kicsit a projekt állapotáról.
Warren Spector, a System Shock első részének dizájnere visszatért a harmadik részre. Mivel a másodikon ő nem dolgozott, így szolid 23 év után vette fel a fonalat, de a Polygonnak adott interjúja alapján ez nem esett nagyon nehezére.
"Én voltam a System Shock producere, és játszottam a System Shock 2-vel, így meglehetősen ismerős nekem az univerzum. Vannak megoldásra váró elvarratlan szálak, így mókásnak tűnt az ötlet. Meg amúgy is: SHODAN. Ha érted hogy értem."
SHODAN volt az első epizód A.I. főgonosza, aki most visszatér a folytatásban. A történet egyébként a System Shock 2 után veszi fel a fonalat.
Az interjúban szóba került, hogy a System Shock-féle, főleg az atmoszférára építő, durván magába szippantó játékok ugyan akkoriban ritkaságnak számítottak, de mostanában a BioShock epizódok, és legutóbb a Prey után talán ez már nem üt majd akkorát. Spector mondjuk nem aggódik.
"Én azt gondolom, hogy minél több ilyen játék érkezik, annál jobb. Azok alapján, amit eddig láttam a Preyből, észrevehetően vannak közös pontok, de biztosíthatlak, hogy csinálunk dolgokat, amiket az a csapat nem, és ez fordítva is igaz. Nem félek attól, hogy összekeverik majd a játékosok."
Persze a System Shock 3 megjelenése amúgy is nagyon messze van még. A projektet 2015-ben jelentette be a csapat, de még mindig csak az előkészítési szakaszban tartanak. Képekből is csak művészeti anyagokat kaptunk:
A System Shock 3 PC-re és konzolokra érkezik. A folytatás megjelenése előtt még jó eséllyel megkapjuk a System Shock felújított változatát.