Bár a játékosokat megosztotta, a szakújságírók zömét sikerült az ujja köré csavarnia az Arkane Lyon legutóbbi játékának, a Deathloopnak. A számost díjjal, köztük nem egy Év játéka-címmel jutalmazott alkotás születésének körülményeiről az Arkane Studios alapítója, Raphaël Colantonio mesélt a Rock Paper Shotgunnak egy interjú keretében, amiből érdekes részletek derültek ki.
Egyebek mellett az is, hogy valójában sokkal kisebb léptékű projektként indult, méghozzá azért, mert a Bethesda a 2017-es Prey és az ugyanabban az évben megjelent Dishonored: Death of the Outsider után nem tudta eldönteni, mi legyen az Arkane következő nagy játéka, és kellett valami, ami addig is lefoglalja a csapatot. A kiadó hezitált zöld utat adni a Dishonored 3-nak, mert bár a széria mindkét korábbi része, valamint az imént említett önálló kiegészítő is kiváló kritikákat kapott, az eladásoknak nem sikerült átütniük az üvegplafont, magyarán egyszerűen nem érdekeltek elég vásárlót ezek a játékok.
Colantolio elmondása szerint ezért egy kisebb, kísérleti játékon kezdtek el dolgozni, és ahogy formálódott a koncepció, úgy vált egyre lelkesebbé a Dishonored IP-t jegelő Bethesda, majd szorgalmazta, hogy legyen benne multiplayer, esetleg mikrotranzakciók és újrahasznosítható tartalom. Akkoriban a játékipar jelentő része roguelike-lázban égett, az Arkane Austin is a Prey roguelike kiegészítőjét kalapálta Mooncrash címmel, ezért az Arkane Lyon is ezen az úton haladt tovább, és öntötte végső formájába az időhurkos lövöldét. Colantolio elismerte, hogy eddigre a projekt akkorára hízott, hogy a büdzséjéből akár a Dishonored 3-at is tető alá hozhatták volna.
A Deathloop 2021. szeptember 14-én jelent meg PC-re és PlayStation 5-re, majd egy évvel később Xbox Series X|S-re.