A Descenders és a Not Tonight játékok kiadójának, a No More Robots alapítója, Mike Rose Twitteren leplezte le, hogy egyes fejlesztőcsapatok hogyan manipulálják a Steam főoldalát, azon belül is a "Népszerű közelgők" (Popular Upcoming) kategóriát, hogy játékaik tovább maradjanak szem előtt.
A probléma gyökere az, hogy a szóban forgó lista hogyan áll össze: egyrészt a megjelenési dátumon alapul, amit a fejlesztők állítanak be a háttérben, másrészt azt is figyelembe veszi a rendszer, hogy hányan rakták kívánságlistára az adott játékot. Amire Rose rámutatott az az, hogy a dátum, amit a stúdiók állítanak az eltérhet attól, ami a játék adatlapján van feltüntetve és bármikor, bármennyiszer megváltoztatható, ezzel pedig befolyásolják a korábban említett kikerülést. Rose az Eugen System által fejlesztett Steel Division 2-t hozta fel példának, amelynek fejlesztői dátuma erre a hétre lett beállítva, viszont az adatlap szerint csak április 4-én jelenik meg. Ezt az Eugen azonnal tagadta, szerintük a háttérdátum is április 4-re lett beállítva már régóta, nem értik, miért bukkan fel az, hogy március 5, ezzel kapcsolatban felvették a kapcsolatot a Valve-vel is.
We didn't manipulate the system. The release date has been set on Apr 4, 2019 in Steam backoffice for a long time. We have no idea why "March 5th" is still poping. We're obviously in touch with Steam about this matter. Please double-check before writing this kind of stuff. pic.twitter.com/cciOGoETbD
— Eugen Systems (@EugenSystems) 2019. március 5.
Rose egyébként nem tagadja, hogy egy kis önzőség is volt abban, hogy felhívta a kiskapura a figyelmet, ugyanis a következő játéka, a Hypnospace Outlaw március 12-én jelenik meg és a közeli dátum ellenére a Népszerű közelgő címek között csak a második oldal alján foglalt helyet, míg az olyan játékok, amiknél "2019 Q1", "2019", "Hamarosan" és "TBD" volt megadva, azok az első oldalon virítottak.
A Valve-hez tartozó Tom Giardino fejlesztő üzenetére válaszolva biztosította őt, hogy ez náluk is beszéd tárgya és ők is frusztráltak miatta ugyanazon okokból kifolyólag, amiért Rose is. Giardino szerint ugyanakkor nagyon fontos, hogy a fejlesztők menedzselni tudják a saját megjelenéseiket. Próbálnak megoldást keresni a problémára, hogy a listázás még értékesebb legyen, méghozzá anélkül, hogy ártanának azoknak a csapatoknak, akik hátsó szándék nélkül szeretnének változtatni a dátumokon.