Hirdetés

Profi StarCraft II játékosokat vert el a Google mesterséges intelligenciája

|

A Dota 2 és a Quake után újabb játékban diadalmaskodtak a gépek.

Hirdetés

Az AlphaStarnak elnevezett mesterséges intelligencia esélyt sem adott a Team Liquid két profi játékosának.

Hirdetés

A Google DeepMind mesterséges intelligenciája, akit AlphaStarnak kereszteltek el még tavaly decemberben mérte össze tudását a Team Liquid esport csapat két profi játékosával, Grzegorz "MaNa" Kominczcal és Dario "TLO" Wünsch-sel, akiket egyaránt ellentmondást nem tűrő, 5-0-s eredménnyel küldött haza az MI - jelentette be a cég a tegnapi nap folyamán.

Tegnap egy közvetítés formájában fedte fel az eredményeket a StarCraft csatornája, ami alatt Wünsch elmondta, hogy nagy önbizalommal ment neki a küzdelemnek, ám a mesterséges intelligencia mind az öt meccsen eltérő, néhol meglehetősen szokatlan taktikákat alkalmazott, ez pedig lehetetlenné tette Wünsch számára, hogy kiismerje ellenfelét és alkalmazkodjon annak stílusához. Komincz is hasonló tapasztalatokról számolt be, ám ő az MI egy olyan verziója ellen játszott már, aki tanult a korábbi, Wünsch elleni összecsapásból.

Mint kiderült, a két játékossal nem is egy bizonyos, hanem öt különböző mesterséges intelligencia törölte fel a padlót, akiket szándékosan más-más taktikára készített fel a DeepMind csapata. Érdekesség viszont, hogy az AlphaStar reakció ideje számottevően alacsonyabb volt, mint a profi játékosoké. Az MI 60 másodpercenként 280 műveletet hajtott végre, továbbá a megfigyelés és az azt követő cselekvés közötti idő átlagosan 350 milliszekundum volt - mindkét érték a profi emberi játékosok teljesítménye alatt van.

Az AlphaStar emellett máshogy "látja" a pályát, mint az emberek, hiszen a gép egy olyan interfészen dolgozik, amivel gyakorlatilag felülről vizsgálja a teljes pályát, anélkül, hogy közelítenie vagy mozgatnia kéne a kamerát. Ezzel együtt is meglepően emberi húzásokkal dolgozott az AphaStar. A DeepMind csapata összességében a mesterséges intelligencia hatásosabb mikro- és makro stratégiai döntéseinek tudja be az elsöprő sikert, mintsem a gyorsabb reakcióidő vagy a nyers interfész fontosságának.

A legyőzött Grzegorz Komincz egy nagyon érdekes gondolattal összegezte és ismerte el a DeepMind MI-jének tudását, aminek köszönhetően teljesen új szemszögből látja már a játékot, mint korábban:

Meggyőző volt látni, ahogy az AlphaStar profi lépéseket és különböző stratégiákat húzott meg minden meccsen, ezzel pedig egy olyan emberi stílus benyomását keltette, amire nem számítottam volna. Rájöttem, hogy a játékom mennyire az emberi hibák és a reakcióidők kihasználására épül, szóval egy teljesen új megvilágításba került számomra a játék.

Titeket is meggyőzött a Google mesterséges intelligenciája?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)