A Starbound egy nagyon érdekes projekt, amely talán leginkább a Terraria és a Minecraft keverékeként írható le: a Chucklefish játékának rendszere véletlenszerű algoritmussal generálja a környezetet, az ellenségeket és fegyvereket, viszont a Mojang slágercímével szemben itt nem csupán gyűjtögethetünk és építhetünk, de akár különböző bolygókat is meglátogathatunk. Az oldalnézetes Starbound 2013. decembere óta az Early Access vendégszeretetét élvezte, de most, közel három évvel később nagyot lépett előre.
A Starbound végre elhagyja az Early Access-t, az 1.0-ás verzió július 22-én fog megjelenni:
Yay @StarboundGame finally has a release date... and it's super soon! :D pic.twitter.com/fPSZ1hC29n
— Rosie Ball (@rosiedeux) 2016. július 8.
Ezzel azonban még nem ért véget a csapat számára a munka, ugyanis a Chucklefish természetesen frissen fogja tartani a játékot, folyamatosan javítják majd a hibákat és addig fogják támogatni a Starboundot, ameddig csak lehetséges. Számos remek ötletük vár még megvalósításra, amelyeket nem tudtak már beletenni az 1.0-ás kiadásba, viszont reményeik szerint a jövőbeli frissítésekkel pótolhatják őket. Ha esetleg még nem hallottatok a Starboundról, a megjelenési dátumo bejelentését is tartalmazó, közel egy órás stream felvétele segít megismerni a koncepciót:
Van két gépigényünk is, hogy teljes legyen az összkép:
Starbound minimum gépigény:
OS: Windows XP
CPU: Core 2 Duo
Memória: 2 GB RAM
VGA: 256 MB VRAM
DirectX: Version 9.0c
HDD: 3 GB szabad hely
Starbound ajánlott gépigény:
OS: Windows XP
CPU: Core i3
Memória: 4 GB RAM
DirectX: Version 9.0c
HDD: 4 GB szabad hely
Mi a véleményetek a Starboundról?