Ez derül ki a legfrissebb The Old Republic infókból legalábbis. Az egyik fejlesztő, blogjában hintett el néhány infómorzsát arról, hogyan is működnek a kasztok a The Old Republic-ban. Minden kaszt frakciófüggő lesz, azaz a nemrég bemutatkozott fejvadász, például csak Sith-ek számára elérhető.
"A Star Wars egy mese a jóról, és a gonoszról. Elképzelhetetlen, hogy mindkét oldal játékosai, ugyanazokat a küldetéseket hajtsák végre. Játéktechnikai szempontból persze sokkal egyszerűbb lett volna, de ez rossz döntés lett volna." - írja blgojában Daniel Erickson, aki az egyik felelőse a játék történetének.
A történet pedig ugyebár központi szerepet játszik a BioWare eljövendő MMO-jában. Ennek okán, ahogy haladtak előre a sztorikkal, eldőlt, hogy mivel minden kaszt kap egy nagyon erős történetet, ezeket nem fogják megírni kétszer - egyszer a Jedi, egyszer a Sith játékosok számára - hanem inkább mindkét oldalnak egyedi kasztokat találnak ki. Sajnos arról, hogy milyen kasztokra számíthatunk, nem beszélt Erickson úr. Az előzetesünk óta, eddig egyetlen kasztról rántotta le a leplet a BioWare, ez pedig a fejvadász.