Milyen jelentőséget tulajdoníthatunk a masszívan multiplayer online szerepjátékok történetének kidolgozottságára? Vajon a fejlesztőknek és forgatókönyvíróknak kötelességük fejet hajtani az szegmensben egyre inkább eluralkodó standardoknak (bevezetésként némi sztorizgatás küldetésekkel felöntve, majd következhet a klikkelő-bajnokság) vagy dönthetnek a történetorientált megoldások mellett, melynek segítségével visszaadják az aktuális játék alapjául szolgáló sikeres előd minden apró részletét és fontos mondanivalóját? A BioWare munkatársai az utóbbira szavaztak, fejlesztői naplójukban részletesen beszámolnak, milyen hátteret kívánnak teremteni a tavaly októberben bejelentett Star Wars: The Old Republic számára. Kiemelt figyelmet fordítanak az általuk megteremtett fiktív Star War univerzumra, közel 3500 esztendővel járunk a filmekben megismert cselekményhez képest. Olyan képzeletbeli világba csöppenünk, ahol minden egyes lépésünket követően szeretnék velünk érzékeltetni, hogy a környezet részesei vagyunk, nem pedig munkából vagy iskolából hazaesett halálfáradt droidok.