A Star Wars Jedi: Fallen Order a karácsonyi szünet sztárja lett, hiszen mindenki kíváncsi volt arra, hogy hogyan sikerült ez Electronic Artsnak ennyi év után végre egy vérbeli Star Wars játékot kiadnia. A játék munkálatait vezető Stieg Amussen egy podcastben most arról mesélt, hogy nem a rossz nevű kiadó volt az egyetlen akadálya a kreatív munkálatoknak.
Star Wars játékot készíteni valószínűleg a legtöbb játékfejlesztő gyerekkori álma, viszont azzal elsőre kevesen számolnak, hogy milyen elképesztő elvárásoknak kell megfeleljenek, amikor a Lucasfilmnek kell dolgozzanak. Nemrég röppent fel a hír, hogy még az olyan nagy nevű rendezők, mint J.J. Abrams sem dolgozhatnak szabadon, el lehet tehát képzelni, hogy a jogtulajok a játékokkal sem bánnak kesztyűs kézzel. Stieg Amussen arról mesélt, hogy a Lucasfilm nem volt elragadtatva attól, hogy egy Jedi lovagról szóló játékot csinálnak:
"Nem igazán lelkesedtek a dologért. Odaálltam eléjük, hogy »Hé, mi lenne ha csinálnánk egy játékot Jedikről és Erőképességekről«, ők pedig abszolút nem rajongtak az ötletért. Azt válaszolták: »Mi lenne ha inkább sugárvetőkkel és fejvadászokkal?« Az viszont nem az a játék lett volna, amiért a csapatot felépítettük; akkor már azt is kérhették volna tőlünk, hogy készítsünk egy versenyjátékot. Nem hiszem hogy bárki elégedett lett volna a végeredménnyel."
Amussen azt is elmondta, hogy rengeteg harcot kellett megvívjanak a Lucasfilmmel, mire testet ölthetett a játék, mivel a stúdiónál nem akarták, hogy Jedi legyen a főszereplő. Így készült el végül Cal Kestis, aki csak egy Jedi padawan volt a 66-os parancs idején, azután pedig elvágta magát az Erőtől.