Ma jelenik meg a Star Wars Jedi: Fallen Order, mely végre egy hosszú és részletes egyjátékos kampánnyal rendelkező Star Wars játék, ami bővíti az univerzumot és a messzi-messzi galaxis történetének olyan részleteit engedi felfedezni, melyeket korábban még nem láthattunk. A hosszú éhínség után persze mind azonnal habzsolnánk az élményt, de érdemes megfogadni néhány jó tanácsot, ami talán kicsit megkönnyíti a dolgunkat a haladásban, mivel a Fallen Order minden érdeme mellett bizony nem kevés kihívást tartogat a gyanútlan játékos számára.
Fallen Order gépigény és rákészülés
Volt kis kavarodás a Star Wars Jedi: Fallen Order gépigény kapcsán, de elvileg a linkre kattintva találjátok meg a reális vas paramétereit. Azért azt nem árt tudni, hogy még minden platformon akadnak kisebb-nagyobb technikai és optimalizációs problémák, javítások után kiált az élmény, de korántsem játszhatatlan. PC-n a legnagyobb gond, hogy csak DX11-et használ a játék, és egyes jelentések szerint még egy RTX 2080Ti-vel is csak 44-65fps között mozgott 4K mellett (mi egyelőre konzolon nyomjuk, de remélhetőleg rá tudjuk majd állítani a PC Worldös kollégákat egy kis technikai tesztelésre). Főleg az átvezetőknél akadnak dropok, ezeket remélhetőleg hamarosan javítják. Addig is ezt az előzetest érdemes nézegetni, eléggé adja a hangulatot:
Fallen Order EA Access?
Akármennyire is szeretnénk kipróbálni EA Access keretében Cal kalandjait, sajnos erre nincs lehetőségünk. Az EA az esetleges spoilerekre hivatkozva mellőzi ezt, de azért kínál valami mást:
az EA Access előfizetőknek a 10%-os kedvezmény mellett exkluzív skinek járnak, ennek köszönhetően egyedi kinézetet kap játékbéli űrhajójuk, a Stinger Mantis, és droidjuk, BD-1.
A Star Wars Jedi: Fallen Order alapjai
A játék főszereplője Cal, egykori padawan, akinek csak úgy sikerült túlélnie a 66 parancsot követő tisztogatásokat, hogy elvágta magát az Erőtől és kétkezi munkásként a galaxis egy félreeső szegletében kezdett dolgozni. Egy baleset következtében azonban kénytelen újra az Erőhöz folyamodni, emiatt ismét menekülnie kell. A korai órákban így igen limitáltak a képességeink, eleinte csak az időlassítás áll rendelkezésünkre, de nem sokkal később a lökést és a húzást is feloldjuk, innentől kezdve viszont rajtunk áll, hogy hogyan osztjuk el a megszerzett pontjainkat. Eleinte a legtöbb képesség egy skill-pontba kerül, azonban a későbbiekben lesznek két-három pontot is igénylőek, ami miatt érdemes takarékoskodni, tehát csak azokat a skilleket oldjátok fel, amit tényleg hasznosnak gondoltok, mivel a későbbiekben jól jöhetnek az extra pontok.
A tapasztalatszerzés legjobb módja a felfedezés, amire a játék bőven biztosít lehetőséget, mivel az alkotók saját bevallásuk szerint is sokat merítettek a Metroid játékokból. A térképen zölddel és sárgával jelennek meg azok a területek, amiket már elérhetünk, és pirossal azok, amikhez még hiányzik valamilyen képességünk, Ameddig nem szerzitek meg a térképet, addig hagyatkozzatok a játékra: kövessétek a fényeket, a világossal kiemelt kiszögelléseket, a fejlesztők azért alakították ki így a pályákat, hogy vezessék a játékost; a térkép beszerzéséig érdemes hagyni nekik.
Ez nem akciójáték, figyeljünk a részletekre!
Ha nem csak a fő sztorit daráljuk, hanem ténylegesen bebarangoljuk a pályákat, akkor a bőséges tapasztalati pontokon kívül lootot is szerezhetünk, melyet négy kategóriába lehet sorolni: a ládákban mindenféle kinézetbeli módosítót, fénykard kiegészítőket, ruházatokat találhatunk, az echókból a történet részleteit ismerhetjük meg, ezeken felül pedig találhatunk essence-ket, melyekkel életerőnket vagy Erőnk mennyiségét bővíthetjük.
Mindezek felkutatásában a térképen kívül kis droidunk, BD-1 lesz segítségünkre, aki jelez, ha valami fontos van a közelben vagy beszkennelhetünk vele bizonyos objektumokat.
Ha egy fejtörő vagy ügyességi rész kifogna rajtunk, akkor a d-pad lenyomásával egy kis párbeszédbe elegyedhetünk a drioddal, amiben apró segítségeket rejtettek el a megoldást illetően. A játék elsődlegesen arra épít, hogy minél inkább felfedezzük a rendelkezésünkre álló teret, tehát ilyen fejtörők szép számmal akadnak, de természetesen a bolygók élővilága és a birodalmi egységek is komoly kihívást nyújtanak majd.
DIY Jedi Academy
Azt már elég régóta tudjuk, hogy a Souls-játékok inspirációt nyújtottak az összecsapások megalkotásában, így pedig fontos, hogy minél előbb elsajátítsuk a harc alapjait. Ahogy Cal szépen lassan fedezi fel képességeit, úgy nekünk is meg kell tanulnunk használni azokat. Érdemes a játék elején minél többet harcba elegyedni, hogy a gyengébb ellenfelekkel begyakoroljuk a csapások, hárítások és kitérések helyes ritmusát, különben jócskán megizzadunk majd, ha ezt egy komolyabb bossharc alatt kell megtanuljuk.
A játék korai fázisában képességeink még csak pár ellenfél kiiktatására lesznek elegendők, ellenben az életünkre törő csapatok ezt sokszor nem veszik figyelembe.
Ilyenkor érdemes bevetni az Erő lassítást, amivel a combosabb ellenfeleket lefoglalhatjuk, amíg elintézzük gyengébb társaikat. Egyébként is megéri az Erőt kihasználni, így például ha a lökést rendesen kifejlesztjük, akkor egész csapatokat leszünk képesek peremekről a mélybe taszítani.
Hogyan lehet megszerezni a duplapengés fénykardot?
Van még egy módja, hogy nagyobb számú ellenféllel elbánjunk, ez pedig nem más, mint a duplapengés fénykard. Ahhoz, hogy ezt minél előbb beszerezhessük, amint lehetőség nyílik rá, látogassunk el a Dathomirra. Ez ugyan egy izzasztó menet lesz, mivel a barátságtalan bolygó hemzseg az ellenfelektől, de legkorábban itt juthatunk hozzá a második pengéhez, ami megéri a fáradtságot. A beszerzéséhez egy részletesebb útmutatót találtok ebben videóban:
A Fallen Order nehézségi fokozatai mit jelentenek?
Mivel a nehézséghez nem kapcsolódik semmilyen achievement, ezért érdemes az elején kipróbálni mindet, hogy kitapasztaljátok, számotokra melyik lenne a megfelelő a négy szint közül. Összesen három aspektusa változik a játéknak magasabb nehézségi fokozatokon: többet sebeznek rajtuk az ellenfelek, agresszívabban támadnak, és kevesebb időnk marad hárítani támadásaikat. Dolgunkat megkönnyíthetjük, ha hagyjuk BD-1-nek, hogy beszkennelje a tetemeket, ezzel ugyanis megtudhatjuk, hogy mik az adott ellenféltípus gyengeségei, amiket kihasználhatunk a harcokban.
Annak ellenére, hogy kemény összecsapások elé nézünk, Cal egészen sok ütést képes elviselni, akár még azután is, hogy életerőcsíkja már pirosan villog.
Fontos, hogy akkor töltsétek vissza az életerőtöket, amikor arra ténylegesen szükség van, mert gyorsan elfogynak a heal-csomagok. Ha mégis felülkerekedne rajtunk az ellen, akkor egy jó adag tapasztalati pontot is elvesztünk, azonban miután feléledtünk, a játék megjelöli azt a bitangot, aki által halálunkat leltük, és az ő megsebzésével visszakapjuk az elvesztett XP-t. Ezt a mechanikát ki is használhatjuk, ugyanis a tapasztalattal együtt az életünk és Erőnk is visszatöltődik, így taktikázhatunk, hogy csak akkor üssük meg korábbi hóhérunkat, amikor jól jönne ha feltöltődnének mutatóink.
Ezeket a trükköket tudtuk összeszedni nektek, hogy egy kicsit megkönnyítsük a jedi lét kezdeteit, és mindenkit bátorítunk arra, hogy próbálja ki a játékot, ugyanis egy jól eltalált alkotásról van szó, a Star Wars Jedi: Fallen Order tesztek is erről árulkodnak. És persze várjuk a ti tippjeiteket, élményeiteket is, segítsünk egymásnak felfedezni a régóta várt Star Wars single player élményt!