Hirdetés

Elvileg készült volna egy Star Wars: Battlefront spin-off, de az EA tavaly törölte a játékot

|

A hírek szerint Viking kódnéven futott a végül kukázott projekt. Ez bizony már a harmadik Star Wars játék, amit az EA menet közben dobott be a süllyesztőbe.

Hirdetés

Az iparági pletykákat és belsős infókat első kézből szállító Jason Schreier, a Kotaku szerkesztője számolt be arról, hogy 2019 tavaszán az Electronic Arts elkaszálta a Star Wars: Battlefront tervezett következő epizódját. A matematika jelenlegi állása szerint ez már a harmadik Csillagok háborúja-cím, amik a kukázni kényszerült a kiadó. Az belsős információkat összesen hat olyan, neve elhallgatását kérő személytől szerezte be interjúk során Schreier, akiknek rálátásuk van az EA-n belüli munkákra. 

Hirdetés

Schreier szerint a Viking kódnéven készülő játéknak 2020 végén kellett volna érkeznie az eredeti tervek szerint, a megjelenést a következő konzolgenerációhoz akarta időzíteni a kiadó - magyarul a Star Wars: Battlefront spin-offjával már Xbox One X-en és PlayStation 5-ön (is) játszhattunk volna. Az EA fejesei viszont végül úgy döntöttek, nem lehetne időben befejezni a játékot, ezért az egész projektet elvetették. A Viking fejlesztését az EA Vancouver kezdte el, később viszont a Criterion lett papíron a fő fejlesztőcsapat a projekt mögött (őket a Burnout és Need for Speed játékok miatt ismerhetitek). Schreier információi szerint itt kezdődtek a gondok, a kanadai EA Vancouver és londoni székhelyű Criterion között ugyanis cseppet sem volt meg az összhang, a két gárda közötti hatalmas fizikai távolság pedig nem segített mindezen.

A rivalizálás végül zsákutcába vezette az egész fejlesztést, pedig a Criterion elvileg egy olyan Battlefront spin-offot akart, ami erősen épít az open world elemekre is, valamint komoly hangsúlyt fektettek volna a történetre és a karakterekre - ezek a címszavak azért alapvetően nem hangzanak rosszul. Végül, mikor már teljesen világos volt, hogy a Viking nem fog elkészülni az új konzolok érkezéséig, az EA inkább megálljt parancsolt, és átcsoportosította a két alkotógárdát: a Criterion újra megkapta a Need for Speed szériát, az EA Vancouver pedig a BioWare-nek és a Respawnnak fog segíteni az Anthem 2.0 fejlesztésében és az Apex Legends támogatásában. 

Szóba került ugyebár, hogy ez már az EA harmadik törölt Star Wars játéka, úgyhogy nem árthat egy kis ismétlés. Először 2015-ben a Visceral Games kezdett el egy Star Wars játékon dolgozni Amy Hennig vezénylete alatt, ez volt a Ragtag projekt. A játékot 2017-ben törölték, a Visceral csapatát pedig szétrobbantották. A másik törölt cím Orca kódnéven futott, ezt tavaly dobták a sülleysztőbe. Az Orca elvileg a Ragtagből megmaradt alapokra építkezett volna, nyílt világú, fejvadászokat és csempészeket felvonultató játéknak készült. 

Jelenleg két, továbbra is készülő Star Wars játékról tudunk: az egyik a Star Wars Jedi: Fallen Order folytatása, amin értelemszerűen a Respawn dolgozik, a másik pedig egy kisebb projekt, ezért az EA Motive felel. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)