Ez sokak számára hiteltelenné és túl könnyűvé tette a játékot és nagyobb bűntetést követelnek a meghalásért
Craig Zinkievich, a Star Trek Online producere azt nyilatkozta a témáról: "Azt vizsgáljuk, hogyan tudnánk jelentősebben kifejezni a játékosok felé, mekkora veszteség éri őket azzal, ha valami rossz történik. Jól ki akarjuk találni úgy, hogy jogos legyen - ne csak egy mechanikus büntetés.
A producer szerint a Cryptic filozófiája az volt, hogy az időbeli bűntetés, hogy a halál miatt a játékos egy ideig kivonja magát a játékból, az megfelelő lett volna.
"Azt akarjuk, hogy a játékosok érezzék a kockázatot, a lehetőségeiket, a korlátaikat, amikor harcolnak egy csatában - de ha csak az az egyedüli félelmed a játékban a meghalás esetére, hogy időt fogsz veszíteni, akkor valami nem stimmel." - tette hozzá Craig Zinkievich a Star Trek Online producere
Egy jó design döntés kell, és attól a játék csak izgalmasabb lesz - reméljük a Crypticnek sikerül majd meghoznia a megfelelő döntést... S a magánvéleményem: tiszteletreméltó, ha egy kiadó elismeri a hibás döntést és a játékosok bevonásával módosítani akar rajta...