A 2.0-ás alfaverzióban már egészen sok funckiót kipróbálhatunk a Star Citizenben, a 2016-os év ettől függetlenül kőkemény munkával telik majd a Cloud Imperiumnál, főleg, ha szeretnék még idén elindítani az űrszimulátor teljes változatát. Az egyik legfontosabb feladat a fejlesztés kapcsán a virtuális valóság támogatása lesz Chris Roberts szerint.
A stúdió főnöke egy év végi livestream során mesélt minderről, ahogy azt is elárulta, tavaly kicsit a háttérbe szorult a VR-feature-ök beépítése, hogy az Alpha 2.0 elindítására és a 2.1-es verzió előkészítésére összpontosíthassanak minden erőforrást. "Elég sok mindent kell még beépítenünk a CryEngine legújabb frissítései közül. Elég sok mindent csináltak a VR-ral kapcsolatban, gondolom ti is észrevettétek, hogy manapság szinte csak a VR-ral foglalkoztak" - mondta nézőinek a Star Citizen atyaúristene. Kifejtve a témát hozzátette, hogy mostanra az űrszimulátor motorja eléggé eltér a megvásárolható CryEngine-től, így a hivatalos frissítéseket komolyan át kell dolgozniuk. A CI frankfurti csapatában viszont több ex-Crytekes kollégájuk is van, így ez nem okoz majd akkora gondot. Roberts szerint a másik fontos céljuk, hogy mindegyik nagyobb gyártó VR-szemüvegét támogassák. Csak a gépünk bírja valahogy.