Már mindenki számára elérhető a Misery mod korábban is ígért tovább fejlesztett változata, rengeteg újítással és könnyfacsaró nehézséggel. A készítők azt tűztek ki célul, mint hogy a teljes játékot saját képükre formálják, tulajdonképpen újraértelmezve a S.T.A.L.K.E.R. alapkoncepcióját.
A csapat elmondása szerint azt szerették volna elérni, hogy a játék már alapvetően is kietlen, kétségbeejtő atmoszféráját még drámaibbá és feszültebbé tegyék, valamint a nehezítésekkel intenzívebbé fokozzák a játékmenetet. Választható karakterosztályok, a megújult grafika és hang, valamint a kibővített fegyverarzenál várja azokat a bátor jelentkezőket, akik ismét belépnek a Zónába. Természetesen a realizmus és a keményebb játékélmény érdekében további változtatásokat is eszközöltek a már megszokott mechanizmusokon. Az ellenfeleket (mind emberi, mind mutáns) a radar hiányában sokkal nehezebb kiszúrni, és ha mégis, akkor gyakran már túl késő. A sugárfertőzés hatásai felgyorsulnak, a kötések pedig nem gyógyítanak sebeket, csupán elállítják a vérzést.
A Misery 2.0 tehát mindenképp megköveteli a megfontoltságot és óvatosságot a játékostól, ezzel is sokkal intenzívebbé téve az alap Call of Pripyat élményt. Ti nekivágtok a nem túl könnyed kikapcsolódást ígérő modnak?