Hirdetés

S.T.A.L.K.E.R.

|

Szegény tudósok mindig pórul járnak... A S.T.A.L.K.E.R.-ben a Csernobil környéki radioaktív zónába küldték őket, hogy kiderítsék, miféle borzalmas anomáliák történtek itt, amelyekről a környékbeliek is csak félve mesélnek...

Hirdetés

Persze senki sem tért vissza, így az "okos" kormány mit csinál? Katonai kordonnal zárja le a környéket és tiltott zónának nyilvánítja. Persze mindig úgy szokott lenni, hogy ami tiltott terület, az igazai kincseket rejthet – feltéve, ha van olyan vakmerő egyén, aki elmerészkedik ide… Ezek persze mi lennénk: egyike a STALKER-eknek, vagyis azoknak az őrülteknek, akik az életük kockáztatásával szállnak szembe az orosz hadsereg katonáival és a második nukleáris baleset által megfertőzött rettenetes emberi és állati mutánsokkal. Hogy miért? Nos, azokért a speciális tárgyakért, amelyeket a helyszínen találunk, és jó pénzért el tudjuk passzolni...


A (be)szállító
A játék során tehát különféle küldetéseket kell végrehajtanunk: az egyik ilyennél például egy fegyverkereskedőnek kell szívességből (a fickó ugyanis megmentette az életünket) felkutatnunk a "zónát", hogy megtaláljuk azokat a cuccokat, amelyekről jól tudja, hol vannak, csak ő félti a hátsóját. A vele folytatott párbeszédek során kalandjátékszerű választható mondatokkal operálhatunk. Így tudunk majd választani a küldetések között is, illetve így vásárolhatunk fegyvert is tőle, ha az adósságunkat letudtuk.
A küldetéseket persze nehéz lenne észben tartani (egyszer többet is vállalhatunk ugyanis, tehát a játék szerencsére nem lesz lineáris), ezért a Doom 3-hoz hasonlóan állandóan kéznél lesz nagyszerű kis PDA-nk. Ezen tudjuk egyébként a térképeket, illetve az üzleti kapcsolatainkat is tárolni, illetve ezen kap helyet egy kis „enciklopédia” is a szörnyekről és S.T.A.L.K.E.R. világára vonatkozó felfedezéseinkről.
Gondolom, már ebből is látszik, hogy a S.T.A.L.K.E.R.-ben Deus Ex-jelleggű RPG-elemeket is találunk. Nemcsak az egészségügyi csíkunkra kell figyelnünk, hanem a rádióaktivitásra is, amely csekély adagban csak öregkorunkban okozhat gondot, magasabb szinten azonban gyorsan elpatkolhatunk. Emellett ennünk és pihennünk sem árt: ráadásul nem mindegy, hogy hol, ugyanis amennyiben a szabadban alszunk, akkor ne csodálkozzunk, ha reggelre hiányzik az egyik karunk, mert valami (esetleg: valaki...) megette.


Négy páncélos és a kutya
Az orosz katonák mesterséges intelligenciájára vonatkozólag a fejlesztők a csillagot is leígérték az égről: állítólag nemcsak szimplán üldözni fognak minket, hanem megpróbálnak majd bekeríteni, sőt, ha lehetőségük nyílik rá, akkor megpróbálják megtalálni és elzárni a számunkra elérhető egyetlen kijáratot. Az emberi és állati eredetű mutánsok is próbálkoznak majd valamilyen "taktikával": például ha a vérengző kutyákat megsebesítjük, akkor elrohannak, valahol elbújva nyalogatják a sebeiket, aztán amikor már szinte el is felejtkeztünk róluk, akkor a legváratlanabb pillanatban rontanak ismét elő. Szerencsére a vérnyomaik alapján fel tudjuk kutatni őket, viszont ez ránk is igaz: az ellenség ugyanígy megtalálhat minket az elhullajtott vércseppjeink nyomán...


A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2005/01-es szmban!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)