Első ránézésre akár unottan legyinthetnénk is a Squadra, "Már megint egy modern katonai shooter!" felkiáltással, de ha közelebbről megnézzük a játékot kiderül, hogy egyáltalán nem erről van szó. A játékon dolgozó Offworld Industries néhány tagja még a Battlefield 2-höz készített egy Project Reality nevű modot, ami egy fokkal a valószerű szimuláció felé tolta el a játékot. Most ennek a tökéletesítésével próbálkoznak egy saját játékban.
Az akár 50 fős csapatokat támogató játékban nem az egyéni hősködésé lesz a főszerep, ugyanis a kilenc katonát számláló osztagokra felosztott oldalaknak az egymásra való lövöldözés mellett olyan dolgokra is oda kell majd figyelnie, mint az utánpótlási útvonalak fenntartása, vagy a bázisépítés. Ehhez természetesen fontos lesz a megfelelő kommunikáció, és a parancsnoki lánc megfelelő működtetése. Lesznek járművek is, de a gyalogosoknak is egészen sokféle szerepük lehet az adott csatában, a náluk lévő felszereléstől függően.
A realizmus egyik kulcsa természetesen a fizikai motor lesz, amit az Unreal 4 Engine alatt összedobott, nem éppen csúnya látványvilág egészít majd ki. Másrészről a valószerűséghez azok a tényezők is hozzátesznek, hogy például katonai tanácsadókkal is egyeztetnek a készítők, hasonlóan a modern háborúkhoz a szervezett katonai erőkkel szemben gyakorlatilag felfegyverzett civilekből álló milíciák állnak, ahogy az is, hogy a pályákat valós műholdképek alapján készítik el.
A Squadban akkor is össze lehet majd hozni egy jó meccset, ha éppen nincs elég embered a hatalmas pályákat felölelő csatákhoz, ugyanis lesznek kisebb játékmódok is, ahol koncentráltabb összecsapásokban taktikázhatunk majd. Persze mindennek először el kell készülnie, amihez valószínűleg hatalmas segítség lesz, ha a játék átmegy a Steam Greenlight rendszerén. Ha esetleg megtetszett az ötlet, itt tudtok szavazni a Squadra.
Nektek bejön?