A Split/Second Ãgéretes alapötlete valahogy mindig magában rejtette az unalom veszélyét. Hiszen a versenypályán körözve, pontokat és képességeket gyűjtögetve jó móka versenytársainkra rárobbantani a hidat, de az ötödik nekifutásnál kissé repetitÃvnek és kiszámÃthatónak hathat, ha ötödszörre omlik le ugyan úgy ugyan az a hÃd.
Nagyjából ezt a problémát vázolták fel Jason Green fejlesztőnek, aki egyből igyekezett megnyugtatni mindenkit. Elmondása szerint a versenyek alatt több power play áll majd a rendelkezésünkre, mint amennyit el tudunk használni. A driftelésből, ugratásból és hasonló mutatványokból szerzett pontokon előidézhető, mások egészségére káros eseményekből -a csapat matematikusa szerint- több milliónyi variáció hozható ki, ami miatt nem lesz két egyforma verseny. Sőt, még a pálya sem állandó, mert a power play-ekkel olykor új mellékutakat nyithatunk meg, vagy blokkolhatjuk ellenségeink útvonalát. Split/Second megjelenés májusban.