A Splinter Cell: Blacklist sok újdonságot hozott a sorozatba és az új irányvonal mellett igyekezett a klasszikus játékmenet rajongóit is megtartani. De milyen lehetett volna a sorozat, ha nem Tom Clancy nevével pörgették volna ki?
Bár a franchise hatalmas siker volt a megjelenésekor, Sam Fishernek elég rögös útja volt, amíg sikerült belopakodnia a piacra. A Ubisoft Montreal vezetője, Yannis Mallat egy interjúban most először beszélt arról, hogy milyen nehéz is volt igazából a Splinter Cell indulása.
A játék először egy a The Drift nevű koncepcióként született meg a Ubisoft New York stúdiójában. Egy 70-es évekbeli retro hangulatú, jövőben játszódó sci-fi lett volna belőle, ami repülő járműveket, a játékosra reagáló NPC-ket és olyan hangzatos funkciókat ígért, mint az egyszerre több ellenségre való célzás. Elég jól hangzik, nem?
Sajnos akkoriban ez még nem pörgött annyira, mint manapság, ezért elvetették a projektet, de nem felejtkeztek el róla, ezért megpróbálta a koncepciót átalakítani egy James Bond játékká, hogy "lenyűgözzék vele a jogbirtokosokat". Ez sem sikerült és a Splinter Cellt jegelték, ráadásul a New York-i stúdiót is bezárták, átköltöztetve a fejlesztők nagy részét Montrealba.
Aztán jött 2000. A Ubi megvette a Red Storm Entertainmentet, akiknél ott pihentek a Tom Clancys jogok és sok évnyi Unreal Engine tapasztalat. A UNY maradéka elkezdte mindezt összegyúrni egy játékba, egyre több kémes kütyüvel és játékelemmel együtt és így született meg végül a Splinter Cell.
Ti jobban örültetek volna egy sci-fi, vagy James Bond-játéknak, vagy boldogok vagytok azzal, ahogy a Splinter Cell alakult?