Hirdetés

Splatoon 3 teszt - mit tesz egy újabb réteg festék?

|

A Nintendo egyik legújabb sikersorozata a harmadik résszel is eladási rekordokat döntögető Splatoon - a nagy kérdés az volt, hogy a harmadik rész miben tud megújulni.

Hirdetés

Folytatást készíteni pokoli nehéz feladat. Ha nem változtatsz eleget, a játékosok azért panaszkodnak, hogy már megint ugyanazt a játékot kapták meg a pénzükért - ha viszont túl sokat változtatsz, a játékosok dühe azért szakad rád, mert nem a megszokott élményben részesülhettek újra. A Nintendo designerei általában mesterien találják meg az arany középutat, amikor nagynevű sorozataik új részeiről van szó, de ha szabad rögtön egy kis kritikával kezdeni a cikket, a Splatoon 3 a fenti két kategória közt egyértelműen az előbbibe tartozik. Rögtön hozzá is teszem, ez nem azt jelenti, hogy bármilyen téren rossz lenne - hanem egyszerűen azt, hogy legnagyobb trükkjeit, legélvezetesebb pillanatait az elődben már láttuk és átéltük.

Ez legfeljebb azoknak lehet rossz hír, akik órák tucatjait vagy százait ölték a Splatoon 2-be, azonban gyanítom, hogy az olvasók nagy részének nem volt ebben az élményben része.

Hirdetés

Tehát mi is az a Splatoon? A válasz arra a kérdésre, hogy milyen lenne egy Nintendo-fejlesztésű kompetitív akciójáték; hogy mi lenne az eredménye annak, ha valaki rákényszerítené a tradicionálisan teljesen másban utazó céget egy saját Call of Duty elkészítésére. A Splatoon ennek megfelelően aranyos, színes, furcsa és legalább olyan kiszámíthatatlan, mint freejazz muzsikája - de egyben egy fantasztikus multiplayer játék is, ahol a taktika, a pályaismeret és a fegyverválasztás is legalább olyan fontos dolgok, mint a kézügyesség. A körítés teljesen őrült: tintahalak, polipok és más tengeri lények humanoid verziói a karakterek, és az egész világ a divat és a festékharc rabságában él.

Olcsó a tinta

A Splatoon 3 menüjét jelző városkának ennek megfelelően a legfontosabb menüpontja a lobby, ahonnan a megannyi online és LAN lehetőség nyílik. A 4 vs. 4 fős felállás nem változott, és persze az sem, hogy e játékban a multiplayer nem a másik csapat lelövésére fókuszál (bár nyilván ez is hasznos), hanem a festésre. A Turf War néven futó alap játékmódban (a 10. szint elérésééig máshová nem is mehetünk) kizárólag az a fontos, hogy a háromperces menet végén kinek a színe borít nagyobb területet a pályán.

Igen, a Splatoon arzenálja a festékkel töltött vízipisztolyokról és hatalmas pemzlikről szól. A fegyverek közt megtalálhatók persze a "rendes" FPS-ek tipikus eszközei is, de legyen szó a mesterlövész-puska, a visszacsapó íj, netán a rakétavető helyi variációjáról, azok mindig tintát spriccelnek. A pálya összefröcskölése nem csak gyermeki örömet szabadít fel az emberben, de a játékmenetre is kihat: az ellenfél színén jelentősen lelassulunk, ellenben a mi festékünkön egy gombnyomással tintahallá alakulhatunk, és szinte láthatatlanul suhanhatunk a trutyiban - akár a függőlegesen is, fel a befestett falakon. (Arról nem is beszélve, hogy lőszerünket is így tölthetjük újra.)

A festékharc sokak számára talán váratlan taktikai mélységet is biztosít a Splatoonnak, hiszen így mindig látjuk, hogy ellenfeleink hol járnak - mivel óriási időpazarlás, ha az ember nem festi a pályát, mindenki neonszínben ragyogó nyomokat hagy maga után. A fegyverválasztás is igen fontos kérdés: némelyik eszköz inkább a festésben, mások pedig az ellenfelek kiiktatásában erősek, és nagyon nem mindegy, hogy melyik mellett döntünk. (Itt a hullák nem hagyják hátra felszerelésüket, szóval arra nem számíthatunk, hogy mások tápos cuccaival aratunk majd.) Ahogy fejlődünk, úgy nyílik meg a fegyverbolt és a ruhaüzlet kínálata is, és az itt vett cuccaink is fejlődnek kicsit a multiplayer meccsek során - még akkor is, ha közel sem olyan mélységben, mint egynémely riválisban.

A tízedik szintet elérve megnyílik a többi játékmód is - a klasszikus felállások Splatoon-módra megőrjített verziói ezek, kiegészítve egy remek horda-móddal, amely itt Salmon Run névre hallgat. Ez utóbbi már nem olyan ritka, időzített vendég, mint a második részben, hanem nagy megelégedésemre egy bármikor elérhető lehetőség. Tulajdonképpen a battle pass is megjelent a játékban a háromhavonta cserélődő bónuszokkal, de ez annyira barátságos, amennyire csak lehet - teljesen ingyen van, mindent a játékbeli teljesítménnyel elért cuccokkal lehet megvenni, és játékbeli előnyt nem is lehet így szerezni.

Emlősvadászat

Természetesen az egyjátékos kampány sem hiányozhat a Splatoonból, és e tekintetben sem vallottak szégyent a fejlesztők, sikerült minden gond nélkül hozni a második rész Octo Expansion kiegészítőjének magas színvonalát. Ezúttal hat, tekintélyes méretű szigetet kell megtisztítanunk egy minden korábbinál veszélyesebb és undorítóbb ellenféltől: derék lábasfejű harcosainkra ezúttal a szőrös emlősök inváziója jelenti a veszélyt. Maguk a pályák viszonylag rövid, fókuszált kihívások, amelyekre külön változatosságot hoz az, hogy ezeken karakterünket csak az előre meghatározott felszerelésekkel indíthatjuk harcba - és persze, ha a trükkösebb, több tanulást igénylő eszközöket választjuk, a jutalom is nagyobb lesz. A pályatervezői kreativitás végig az egekben van, és ez szerencsére a trükkös főellenfelekre is igaz, még akkor is, ha most szigetenként csak egy példánnyal akadhatunk össze.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Felszerelésünk a kampány végigküzdése, és a millió titok megkeresése során külön fejlődik, és mivel minden egyes fegyvert és különleges manővert (például az új festékből előugrós piruettet) külön bemutat ebben a Splatoon 3, egy kiváló oktatómódként is felfogható. Sőt, néhány megoldása csak itt jelentkezik, például kidülledő szemű halcsirkénk, amelyet hajigálva lőtávon kívüli gépeket is lehet aktiválni, és a ránk halálos lila szőr-miazmát is vele tudjuk eltüntetni.

Függetlenül attól, hogy a Splatoon-veteránok számára a legtöbb dolog ismerős lesz, nagyszerű játék lett a harmadik rész is. Talán nem kiemelkedő, ha csak folytatásként nézzük, de szerintem így is a sorozat legjobb tagja; egyszerűen már nem tud akkorát ütni, már nem tud úgy meglepni, mint a korábbi részek. Egy divatőrült játéktól meglepő, hogy sok tekintetben a tavalyi ruhákat viseli… Szerencsére a részletek tekintetében bőven találunk előrelépéseket, és mind a kampány, mind pedig a multiplayer kifejezetten szórakoztató lett - ha pedig valaki korábban még sosem találkozott a szériával, egyenesen le lesz nyűgözve.

Splatoon 3
Vákuumban nézve fantasztikus, év végi toplistákra illő minőségű játék, folytatásként nézve viszont érezhetően visszafogott. Ugyanolyan remekül játszható, vidáman őrült, tartós élmény, mint a második rész - de sokak számára az „ugyanolyan” negatívum lehet.
Ami tetszett
  • Kiváló, változatos kampánymód
  • Ravasz, taktikus multiplayer
  • Millió kisebb finomítás és fejlesztés
  • Az 1v1 kártyajáték kellemes meglepetés
Ami nem tetszett
  • Már nem hat olyan frissnek, mint az elődök
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)