Már a Sony és a Microsoft is engedett egy behatóbb pillantást a következő konzoljai borítása alá, melyből gyorsan kiderült, hogy az Xbox mérnökei ismét erősebb hardvereket pakoltak bele a gépükbe. A Killzone és a Wipeout játékokon is dolgozó ex-sonys fejlesztő, Chris Grannell most arról beszélt egy podcastben, hogy ez az erősségbeli különbség bizony érezhető lesz egyes játékok esetében.
Grannell elmondása szerint a különbség leginkább a külső fejlesztők által gyártott, nyílt világú játékok kapcsán lesz tetten érhető, ezekkel ugyanis meggyűlhet a baja a Sony által gyártott konzolnak.
"A hatalmas különbség a számolási kapacitás mennyiségében érezhető... Ez elég tekintélyes, amikor a valós idejű ray-tracingre és hasonlókra kerül a sor. A PS5-nek a külső fejlesztésű, nagy nyílt világú játékok tekintetében akadhatnak problémái"
Szerinte csak az Xbox Series X lesz képes arra, hogy valóban megküzdjön a valós idejű ray-tracinggel, de ez nem azt jelenti, hogy a PS5-ön nem futnak majd rendesen a játékok, mindössze azt, hogy a stúdiók kénytelenek lesznek kompromisszumokat hozni a fejlesztések során.
Noha Grannell esetében egy belsős tapasztalatokkal bőségesen ellátott forrásról beszélünk, azért ezek alapján még nem érdemes elásni a PlayStation 5-öt, hiszen még egyáltalán nem láttuk, hogy hogyan futtatja a következő generációs kalandokat a konzol.