A Bethesda felvásárlásának híre tartja lázban érthető módon a mai napon a gamervilágot, ennek kapcsán pedig újra felmerült a kérdés, miszerint végre lecserélik-e majd a Gamebryo motorból kinövesztett Creation Engine-t (ez a verzió hajtotta meg a The Elder Scrolls V: Skyrimet, a Fallout 4-et és a Fallout 76-ot is), ahogy azt már rajongók kisebb tömege várja évek óta.
Todd Howard pedig elárulta, hogy ugyan cseréről továbbra sincs szó, a motor viszont hatalmas fejlődésen esik át - szerinte nyilván erre a Microsofttal kötött együttműködés és az Xbox Series X-ben rejlő potenciál miatt van lehetőség.
Howard szerint grafikus motorjuk ezúttal a legnagyobb ráncfelvarrást kapja a The Elder Scrolls IV: Oblivion óta, ami tényleg elég nagy szó. A Creation azonban számos olyan hibával bír, amit eddig sosem sikerült orvosolni, bizonyos megmosolyogtató vagy épp idegesítő bugok a Bethesda címeinek védjegyévé váltak. Ennek tükrében nem csoda, hogy sokan azt várták, a Starfield például (ami 25 év után a stúdió első új IP-je lesz), vagy épp a The Elder Scrolls VI megérdemli, hogy új motort kapjon.
Persze nem ördögtől való dolog egy engine-t folyamatosan pofozgatni. A Quake III Arena alatt duruzsoló id Tech 3-ból továbbfejlesztett IW engine első formája (IW 2.0) a 2005-ös Call of Duty 2-ben mutatkozott be, az idén megjelenő Call of Duty: Black Ops Cold War pedig ennek a sokadik inkarnációját fogja használni, noha értelemszerűen nem sok egyezés van már a 15 évvel ezelőtt és a mai forráskódban.
Kíváncsian várjuk, mire lesz majd képes az átalakított Creation Engine (vagy legyen bármi is a neve az "új" motornak), és nagyon reméljük, hogy a Microsoft által biztosított stabil anyagi háttérnek hála hibáktól mentes játékokat szállít majd nekünk a Bethesda.