A népszerű író kedvenc témája a hadban álló világ, és a benne zajló politikai események. Az alkotásai és világképei alapján készült játékok történetei ezért is bővelkednek jobb regényekre jellemző fordulatokban, izgalmas szórakozást nyújtva ezzel a játékosoknak. Ugyan eddig mérhetetlenül kevés információt hoztak napvilágra az Ubisoft munkatársai, azonban abból amit eddig tudni lehet leszűrhető, hogy az EndWar is hasonlóan szórakoztató cselekménnyel szegez majd minket a képernyő elé, mint a korábbi játékok. A történet szerint 2014-ben a emberiség elérte azt, amire régóta vágyott: békességet. Amerika és az egyesített Európa közös erővel fejlesztette ki és helyezte üzembe azt a világméretű rakétaelhárító rendszert, melynek köszönhetően elmúlt az atomháború veszélye. A nukleáris rakétákat leszerelték az utolsó darabig, és a világ országainak gazdasága helyreállt...
Nincs többé béke, csak gyönyörű hajjaj...
A stabil világ azonban megborulni látszik, amikor a természetes ásványkincsek állapotáról szóló hírek lepik el a sajtót a világ minden táján. A kőolajtartalékok lassan kifogynak, és az árak az egekbe szöknek. Oroszország fegyverkezni kezd, hogy védje saját olajmezeit a külső fenyegetésektől. Amerika és Európa ezt természetesen veszélyesnek tekinti és szintén katonai fejlesztésekbe kezdenek, melyekre egy katonai űrbázissal tennék fel a koronát. Azonban a bázis földkörüli-pályára állítását egy terroristatámadás akadályozza meg. Ez az esemény az, mely lángokba borítja az egész világot, és melyet az új, pontosabban a harmadik világháború kezdeteként jegyeznek fel a jövő történelem könyvei számára... feltéve, hogy lesznek-e még akiknek szükségük lesz történelem könyvekre.
Ha már nem elég egy kis alakulat, használja a hadsereget!
Nemcsak a játék világa lesz újdonság a Tom Clancy sorozatok rajongói számára, hanem annak játékmenete is. A Ranbow Six és a Ghost Recon még first person shooter-ként adta kezünkbe egész alakulatok felett az irányítást, majd később a Splinter Cell-ben harmadik-személyű nézetben változtathattuk meg a világ politikai eseményeinek végkimenetelét. Az EndWar személyében egy RTS-t tisztelhetünk már, és egész hadseregeket irányítva vonulhatunk ki a harcmezőkre. Elképzelhető, hogy lesz egy különleges közeli kamera, melynek köszönhetően egyenként tekinthetjük meg egységeinket rövid távlatból, evvel növelve a háborús élményeinket, mintha ott lennénk mi is a harcmezőn és nem csak egy távolból szemlélődő parancsnokként funkcionálnánk.
A hadsereg büntető fegyvere... a grafika
Természetesen az egységek kidolgozottsága rendkívül fontos eleme lesz a látványnak, ha a közeli nézetet is élvezni szeretnénk. Az Ubisoft emberei ezért nagy hangsúlyt fektetnek a játék grafikai részére, így az elérhető legerősebb alapokra építik a játékot: Egy vérbeli next-gen konzol alkotás készül a shanghai-i Ubisoft stúdiónál, azonban a PC-s tulajdonosoknak nincs okuk még az elkeseredésre, ugyanis feltehetőleg a későbbiekben érkezik majd a játék PC-s változata, egyelőre azonban csak a PS3 és az Xbox360 verzió megjelenése a biztos. A next-gen grafika mellé igazi next-gen többjátékos mód is dukál, mely feltételezhetően egy olyan massive-multiplayer hadakozás lesz, amiben saját seregünket vezethetjük több ezer másik ellen, valós helyszínek alapján mintázott csatamezőkön.
Joystick lesz a fegyverünk...
A játék várhatóan 2008-ban jelenik meg, addig pedig reménykedhetünk, hogy az irányítás tökéletesítésére elég időt szánnak majd a készítők. Ugyanis szemet gyönyörködtető grafika ide vagy oda, az egységeinket mégiscsak irányítanunk kell valahogy, márpedig az RTS-ek köztudottan egérkedvelő játékok. A Battle for Middle Earth 2-t látva aggódhatunk, azonban a fejlesztések a kezdetektől fogva a két next-gen konzolra összpontosultak, ami valljuk be bizakodásra ad okot, hisz nem egy összedobott port készül az Ubisoft műhelyében. Élvezzük ki a hátralévő békés időnket addig is, hisz Tom Clancy-t és az Ubisoft-ot ismerve egy igazán lehengerlő háborús élményben lesz majd részünk a játék megjelenése után.
Tom Clancy's EndWar Teaser video: