A mai nappal elérhetővé vált a 2007 óta futó Assassin's Creed széria legújabb felvonása, az eredetileg kiegészítőnek szánt, ám idővel önálló játékká formált Mirage. Az utóbbi néhány résznél kisebb terjedelmű, hamarabb végigjátszható, ezért olcsóbban kínált epizóddal a Ubisoft visszatért a gyökerekhez, és ez a húzás nagyrészt elnyerte a szaksajtó tetszését. Hogy a célközönség mit gondol róla, mennyire lesz elégedett a Ubisoft Bordeaux munkájával, az csak a következő napokban derül majd ki, ám annyi biztos, hogy a PC-sek szempontjából nézve nem a legoptimálisabb az indulás. A steames változat hiányán felül még egy békát le kell nyelniük, és erről csak órákkal a premier előtt szereztek tudomást.
A Ubisoft úgy döntött, hogy a Denuvo piszkálásvédelmi megoldással veszi elejét a kalózváltozatok elterjedésének, amihez természetesen minden joga megvan a kiadónak, azzal viszont, ahogy az egészet kivitelezte, már akad némi gond.
Való igaz, már augusztusban közölte a Ubisoft, hogy mire számíthatunk a PC-s változatot illetően, vagyis hogy a Denuvo mellett még a VMProtectet is beépíti a játékba, de cseppet sem elegáns, hogy erre csak az 1.02-es, a megjelenés napján elérhetővé tett javítással kerített sort. Magyarán a PC-s tesztek egytől egyig a Denuvo-mentes build alapján születtek, és ezt a Redditen szóvá is tették a játékosok.
Nehezményezték, hogy a sajtó képviselői és az influenszerek olyan verzió alapján hozhattak ítéletet, amelynek teljesítményét nem befolyásolta a piszkálásvédelmi szoftver. Az utóbbit, mármint hogy a Denuvo miatt futnak rosszabbul a játékok, a fejlesztőcsapat határozottan cáfolta, és azt ígérte, hogy bizonyítékkal is alátámasztja majd az állítását.
A mi tesztünk az Xbox Series X-es változat alapján készült, itt el is olvashatod.