Ha MMO-ról beszélünk, akkor a legtöbbeknek egy szerepjáték, esetleg egy lövölde jut eszébe, de nagyon ritkán fordul elő, hogy egy versenyjáték sikeres legyen ezen a piacon. A Need for Speed World felemás fogadtatása óta nem is nagyon volt mozgolódás a kategóriában, a World of Speed viszont felforgathatja az egészet.
Majd én fedezlek
A multiplayer játékokban alapvetően nagyon frusztráló tud lenni, ha valaki az átlag alatt teljesít. Egy lövöldében még csak beakad egy-egy fejes, de azért ott sem túl jó érzés a tabella alján sátrat verni. A helyzet ennél sokkal rosszabb egy versenyjáték esetében, ahol egy elrontott kanyar vagy rosszul felmért féktáv végzetes lehet, és egy pillanat alatt azon kapjuk magunkat, hogy a többiek féklámpáit bámuljuk. Vagy már azokat sem látjuk. A World of Speed elsősorban ezen a téren szeretne újat alkotni.
Az free-to-play modellt alkalmazó játék alapját elsősorban a 4v4 versenyek adják, ahol nem csak a versenyen elért helyezés, hanem számos egyéb szempont is beleszámít a pontozásba. A tucatnyi kihívás közül minden versenyben 4 kerül kiválasztásra véletlenszerűen, ezek teljesítésével gyűjthetünk majd pontokat. Olyasmire kell majd gondolni, hogy „vezesd a versenyt egy percig”, „autózz szélárnyékban fél percig”, „használd ki az összes rövidítést”, vagy „lökd ki az összes ellenfelet”. Így mindenki fókuszálhat a saját feladatára, amelyeket akár a a mezőny terelőjeként is teljesíthet. A csapattagok feloszthatják egymás közt a feladatokat - míg valaki a győzelemért száguld, társai az ellenfelek autóit taszíthatják neki a gumifalnak. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján leszűrték, hogy sokan nem a dobogós hely nyújtotta öröm, sokkal inkább a verseny közben felszabaduló adrenalin miatt játsszák a versenyjátékokat, így inkább ezt vették figyelembe.
Hozd el a... rajtzászlót?
Nem ez lesz az egyetlen rendhagyó versenytípus. A Capture the Flag és Drift módok már az induláskor bevezetésre kerülnek, a jövőben pedig csak a képzelet szabhat majd határt az újabb játékmódoknak. A csapat emellett szoros partneri kapcsolatot ápol a MY.com-mal, minek következtében sokféle közösségi funkció kerülhet be.
A csapat egyelőre nem döntötte el, milyen módon implementálják majd a free-to-play modellt, így arról sajnos még nincsenek információink, hogy csak kozmetikai, vagy teljesítménybeli módosítások is a rendelkezésére állnak majd annak, aki hajlandó kicsit a zsebébe nyúlni. Emellett azt sem döntötték még el, hogy a sérülések csak a járgány kinézetét befolyásolják-e vagy tényleges kihatással lesznek az irányíthatóságra.
Az enyém szebb
A Project Cars első képei óta tudjuk, hogy a Slightly Mad Studios grafikusai igazán értik a dolgukat. Látvány terén a World of Speedre sem lehet panaszunk, a játék valami hihetetlenül jól mutat. A számos valódi helyszínt tökéletesen sikerült reprodukálniuk, száguldozhatunk majd London belvárosában, vagy épp a moszkvai Kreml előtt.
Ged Keaveney, technikai igazgató elmondta, hogy semmilyen akadály nem áll a játék konzolos változata előtt: „néhány MMO elemet máshogy kéne megvalósítani, de technikailag abszolút kivitelezhető a dolog" - mondta. Ettől függetlenül a World of Speed egyelőre csak PC-re készül, és a tervek szerint még ebben az évben megjelenik.
Hogy tetszik az ötlet? Kell már egy kis vérfrissítés az autós játékok műfajába, nem?