Nem mondhatnánk, hogy Dunát lehetne rekeszteni az olyan játékokkal, amelyek arról szólnak, miként ráncigáljuk Kronosz bácsi bajszát, csak azért, hogy nekünk jobb legyen. A Prince of Persia időhomokos trilógiája korlátozott lehetőségei miatt nem játszik, ellenben kiváló példája az idővel machináló játékoknak a 2007 végén érkezett TimeShift. A Saber Interactive srácai jó munkát végeztek, de nem kiválót. Az ő művüket szeretnék felülmúlni az Activision Blizzard által ostorral hajtott ravenes rabszolgák. Az X-Men Origins: Wolverine, és a Wolfenstein mellett a Singularity a harmadik, párhuzamosan futó projekt, ám mindeddig nem sokat tudtunk róla. Sokkal okasabbak most sem lettünk (majd februárban), de néhány apróság már körvonalazódik, s ráadásul megérkeztek az első, vitatható minőségű képek.
A Singularity abban tér majd el a TimeShift megoldásaitól, hogy nem magunkra, sokkal inkább környezetünkre lehetünk hatással. Például ötven évet öregÃthetünk a gyanútlan ellenfeleken, vagy néhány évtizeddel fiatalabbá, s Ãgy egy rozsdás fémkupacnál látványosabbá "varázsolhatunk" egy hidat, vagy egy hajót. Persze az ellenfeleket is visszafiatalÃthatjuk.
A szovjet tudósok kÃsérletsorozatának következményeként gyakran ugrálunk majd napjaink és az '50-es évek között. Ilyenkor a pályák felépÃtése, a szÃnek, az egész hangulat megváltozik.