Az első The Sims megjelenése után a The Sims Online próbált meg közösségi élményt csinálni a játékból, azonban 2002-ben le kellett lőni. Egy lelkes programozócsapat több mint 14 év után megvalósította a Sims MMO nem hivatalos folytatását, az indulás napján viszont annyi érdeklődő volt, hogy egy nap után le kellett állítani a túlterhelt szervereket.
A FreeSO az eredeti játék motorját vette alapul, és C#, valamint Monogame alkalmazásával hozták létre a nagyjából 200 egyéni felhasználóra belőtt Sunrise Creator zónát, avagy a központi helyet, ahol minden játékos kezdhet. Az EA-játékkal szemben nem lesz havidíjas, viszont nem is adnak ingyenes telket és pénzt, hogy mindenki felépíthesse első házát. A napokban megpróbálták elindítani, de több mint ezren csatlakoztak, és egyszerűen túlterhelték a szervert, így a játék egy nap után offline lett.
A fejlesztők viszont javában dolgoznak azon, hogy minél több ember hozzáférhessen majd a Sims MMO-hoz, és először zárt bétával indítanak, később pedig - a remélt adományok függvényében - már nem csak pár száz ember élheti újra az online Sims-élményt.
Ha érdeklődtök a projekt iránt, a hivatalos blog oldalukon rendszeresen beszámolnak a fejleményekről.