A japán Konami csapata világszerte ismert túlélő-horror sorozatának legújabb darabját, számszerint az ötödiket a tavalyi E3-on leplezte le. Az új felvonás rengeteg korábbi, igencsak hasznosnak bizonyuló elemet emel majd át az elődökből, de természetesen a kor követelményeinek megfelelően egy raklapnyi újítás is helyet kap a Homecoming alcímet viselő alkotásban. Az ötödik részt az eddigiektől eltérően nem a Konami, hanem az az amerikai The Collective jegyzi, akik korábban a Marc Ecko's Getting Up-pal és a Buffy the Vampire Slayerrel bizonyították, hogy helyük van a játékipar elitjében, így aggodalomra semmi ok. Ráadásul a Konami féltő anyaként azért gőzerővel bábáskodik a sorozat legújabb darabja felett, így garantált, hogy újabb minőségi borzongással lesz dolgunk.
Otthon, édes otthon
A Silent Hill V főhőse Alex Shepherd, egy 22 éves veterán elitkatona, akit nem rég hívtak vissza a hadszíntérről. Épp kórházi ágyán fekve próbálja kipihenni a háború borzalmait, amikor baljós előérzete támad öccsével, Joshua-val kapcsolatban. Végül csapot-papot hátrahagyva, összepakolja a cuccát és hazautazik szülővárosába, "Shepherd's Glen"-be, ahol édesanyját katatón állapotban találja, az apja és az öccse pedig rejtélyes körülmények közepette eltűnt, mindeközben sűrű, áthatolhatatlannak tűnő köd lepi el az egész vidéket.
Azok a csodálatos nővérkék
A 2006-ban mozikban is bemutatkozó Silent Hill-adaptáció komoly hatással volt a The Collective embereire és elsősorban a gyönyörű nővérkék nyerték el tetszésüket, így velük garantáltan találkozunk az ötödik felvonásban, de rajtuk kívül számos bizarr teremténnyel is lesz majd dolgunk. A fejlesztők állítása szerint a gépi intelligencia is magas szintet képvisel majd, ami sokszor előnyünkre, de akár hátrányunkra is válhat. Természetesen ezt az elcsépelt közhelyet már sokszor hallhattuk, de legyünk naivak, higgyünk a csapatnak. Például a nővérkéket a fény vonzza, így egy ügyesen elhelyezett fényforrással kikerülhetők lesznek és minden nemű harc nélkül átjuthatunk rajtuk, de olyan is megeshet, hogy menekülés közben egy biztonságosnak hitt szobába berohanva bizony a vesztünkbe szaladunk. A minket üldöző teremtmények szívósak lesznek és ha nem torlaszoljuk el megfelelően az ajtót, akkor pillanatok alatt betörve azt, elözönlik a szobát. Itt jön képbe a játék fizikájáért felelős Havok motor, mely a látványos újgenerációs megvalósítások mellett biztosítja, hogy az élő környezet minden egyes elemével interakcióba lépjünk. Gyakorlatilag minden tárgy elmozdítható lesz, ergo a székeket eldobhatjuk, az asztalokat eltolhatjuk, a szekrényeket feldönthetjük. A látványvilágban még egy említésre méltó újítás biztosan helyet kap majd a Silent Hill 5-ben. A Cristophe Gans mozifilmjéből ismert két világ közötti "váltást" élhetjük át a játékban, teljesen valós időben. Érdekesség még, hogy a realisztikus fény-árnyék hatások mellett a sebzések kidolgozottságára is nagy hangsúlyt fektetnek majd a programozók.
Egy hű társ
Kalandjaink során egy hű útitársat is kapunk. A fura nevet viselő Elle-ről jelenleg semmit nem tudni. A fejlesztők se múltjáról, se jelenéről nem voltak hajlandóak információkat megosztani. Azt se tudni, hogy irányítható lesz-e vagy csak a játék bizonyos szakaszán kísér minket, illetve arról sem tudni semmi konkrétat, hogy milyen szerepet tölt majd be mellettünk. A fejlesztők ígérete szerint a harcrendszer is komoly fejlesztéseken esik át. Mivel Axel veterán katona, így eleve adott volt, hogy jól bánik a fegyverekkel és a harcművészetek terén is jártas. A The Collective ettől függetlenül megígérte, hogy a hátborzongató horror feeling megmarad, semmiféleképpen nem akarnak egy hentelős játékot készíteni, így a különböző kombóknak köszönhetően közelharcra is számíthatunk, ami komoly munkára kényszeríti majd a játékosokat. Az új rész a játék címével ellentétben nem Silent Hillben játszódik, hanem "Shepherd's Glen"-ben, azonban több alkalommal is át kell majd utaznunk a kultikus városkába. Több alternatív befejezés várható a játékhoz - manapság ez nagyon módi - és természetesen mindez a játék során tett cselekedeteinktől függ, így az élvezeti faktor igencsak magasra rúghat.
Megjelenés valamikor 2008. vége felé, PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra.
GameStar