A japán Konami csapata világszerte ismert túlélÅ‘-horror sorozatának legújabb darabját, számszerint az ötödiket a tavalyi E3-on leplezte le. Az új felvonás rengeteg korábbi, igencsak hasznosnak bizonyuló elemet emel majd át az elÅ‘dökbÅ‘l, de természetesen a kor követelményeinek megfelelÅ‘en egy raklapnyi újÃtás is helyet kap a Homecoming alcÃmet viselÅ‘ alkotásban. Az ötödik részt az eddigiektÅ‘l eltérÅ‘en nem a Konami, hanem az az amerikai The Collective jegyzi, akik korábban a Marc Ecko's Getting Up-pal és a Buffy the Vampire Slayerrel bizonyÃtották, hogy helyük van a játékipar elitjében, Ãgy aggodalomra semmi ok. Ráadásul a Konami féltÅ‘ anyaként azért gÅ‘zerÅ‘vel bábáskodik a sorozat legújabb darabja felett, Ãgy garantált, hogy újabb minÅ‘ségi borzongással lesz dolgunk.
Otthon, édes otthon
A Silent Hill V fÅ‘hÅ‘se  Alex Shepherd, egy 22 éves veterán elitkatona, akit nem rég hÃvtak vissza a hadszÃntérrÅ‘l. Épp kórházi ágyán fekve próbálja kipihenni a háború borzalmait, amikor baljós előérzete támad öccsével, Joshua-val kapcsolatban.  Végül csapot-papot hátrahagyva, összepakolja a cuccát és hazautazik szülÅ‘városába, "Shepherd's Glen"-be, ahol édesanyját katatón állapotban találja, az apja és az öccse pedig rejtélyes körülmények közepette eltűnt, mindeközben sűrű, áthatolhatatlannak tűnÅ‘ köd lepi el az egész vidéket.
Azok a csodálatos nővérkék
A 2006-ban mozikban is bemutatkozó Silent Hill-adaptáció komoly hatással volt a The Collective embereire és elsÅ‘sorban a gyönyörű nÅ‘vérkék nyerték el tetszésüket, Ãgy velük garantáltan találkozunk az ötödik felvonásban, de rajtuk kÃvül számos bizarr teremténnyel is lesz majd dolgunk. A fejlesztÅ‘k állÃtása szerint a gépi intelligencia is magas szintet képvisel majd, ami sokszor elÅ‘nyünkre, de akár hátrányunkra is válhat. Természetesen ezt az elcsépelt közhelyet már sokszor hallhattuk, de legyünk naivak, higgyünk a csapatnak. Például a nÅ‘vérkéket a fény vonzza, Ãgy egy ügyesen elhelyezett fényforrással kikerülhetÅ‘k lesznek és minden nemű harc nélkül átjuthatunk rajtuk, de olyan is megeshet, hogy menekülés közben egy biztonságosnak hitt szobába berohanva bizony a vesztünkbe szaladunk. A minket üldözÅ‘ teremtmények szÃvósak lesznek és ha nem torlaszoljuk el megfelelÅ‘en az ajtót, akkor pillanatok alatt betörve azt, elözönlik a szobát. Itt jön képbe a játék fizikájáért felelÅ‘s Havok motor, mely a látványos újgenerációs megvalósÃtások mellett biztosÃtja, hogy az élÅ‘ környezet minden egyes elemével interakcióba lépjünk. Gyakorlatilag minden tárgy elmozdÃtható lesz, ergo a székeket eldobhatjuk, az asztalokat eltolhatjuk, a szekrényeket feldönthetjük. A látványvilágban még egy emlÃtésre méltó újÃtás biztosan helyet kap majd a Silent Hill 5-ben. A Cristophe Gans mozifilmjébÅ‘l ismert két világ közötti "váltást" élhetjük át a játékban, teljesen valós idÅ‘ben. Érdekesség még, hogy a realisztikus fény-árnyék hatások mellett a sebzések kidolgozottságára is nagy hangsúlyt fektetnek majd a programozók.
Egy hű társ
Kalandjaink során egy hű útitársat is kapunk. A fura nevet viselÅ‘ Elle-rÅ‘l jelenleg semmit nem tudni. A fejlesztÅ‘k se múltjáról, se jelenérÅ‘l nem voltak hajlandóak információkat megosztani. Azt se tudni, hogy irányÃtható lesz-e vagy csak a játék bizonyos szakaszán kÃsér minket, illetve arról sem tudni semmi konkrétat, hogy milyen szerepet tölt majd be mellettünk. A fejlesztÅ‘k Ãgérete szerint a harcrendszer is komoly fejlesztéseken esik át. Mivel Axel veterán katona, Ãgy eleve adott volt, hogy jól bánik a fegyverekkel és a harcművészetek terén is jártas. A The Collective ettÅ‘l függetlenül megÃgérte, hogy a hátborzongató horror feeling megmarad, semmiféleképpen nem akarnak egy hentelÅ‘s játékot készÃteni, Ãgy a különbözÅ‘ kombóknak köszönhetÅ‘en közelharcra is számÃthatunk, ami komoly munkára kényszerÃti majd a játékosokat. Az új rész a játék cÃmével ellentétben nem Silent Hillben játszódik, hanem "Shepherd's Glen"-ben, azonban több alkalommal is át kell majd utaznunk a kultikus városkába. Több alternatÃv befejezés várható a játékhoz - manapság ez nagyon módi - és természetesen mindez a játék során tett cselekedeteinktÅ‘l függ, Ãgy az élvezeti faktor igencsak magasra rúghat.
Megjelenés valamikor 2008. vége felé, PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra.
GameStar