Történt ugyanis, hogy egy zsurnaliszta interjút készített a Silent Hill: Downpour cseh művészeti direktorával, Radek Marekkel, és vagy félreértett, vagy félrefordított valamit, de azt a következtetést vonta le a beszélgetésből, hogy készül egy különálló multiplayer Silent Hill játék is Xbox LIVE platformra.
Az így született tévhír szinte azonnal bejárta a világhálót nem kis megrökönyödést váltva ki a játék rajongóiból, lévén a Silent Hill-széria sosem a nemlétező többszereplős játékmódjairól volt híres.
Devin Shatsky producer határozottan cáfolta az értesülést, szerinte kollégája csupán arról mesélt, hogy a Silent Hill: Downpour fejlesztése során egy ponton felmerült, hogy mi lenne, ha multiplayert is kapna a játék. Osztottak-szoroztak, végül pedig elvetették az ötletet, arra hivatkozva, hogy túl sok erőforrást igényelne a megvalósítása az egyszemélyes játékélmény kárára.